Alla inlägg under oktober 2010

Av Fanny Spjut - 30 oktober 2010 11:13

Om man har torr eller känslig hy kan det

vara en bra idé att byta ut dagcremen

till morotsolja. Den är näringsrik och ger huden

en svag gyllene ton. Överdosera inte.

Tar man för mycket blir man blank i ansiktet.

1-3 medelstora droppar brukar vara lagom.

Man får lyster och en fin glöd om man doserar rätt.

Av Fanny Spjut - 30 oktober 2010 09:24

Idag blev det kungsblå eyeliner och ljusbrun ögonskugga.


Dålig bild.


Eyelinern har jag gjort med ögonskugga

och lite vatten. För vattenfast resultat är

Mixing Liquid från Make Up Store bäst.



Prova den här looken om du har

bruna, gröna ögon eller

hasselnötsfärgade ögon.

 

Bas: -

Skuggor: Juiced från MAC, en matt ljusbrun skugga och

den kungsblå skuggan i ColorAppeal TrioPro-paletten från Loréal

Highlighter: -

Kajal: -

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

 

 

 


        

EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 29 oktober 2010 15:31

Om man struntar i att måla underfransarna

ser man både yngre och piggare ut.

Det öppnar upp ögat och ger en klarare blick.

För bästa resultat;

böj fransarna först.

 

Crappy pic.

 

Jag har använt min favoritmascara False Lash Effect i från Max Factor.  

Av Fanny Spjut - 29 oktober 2010 13:52

Idag har jag gjort en sminkning med

varmt blå och lila toner.

Den passar dem med gröna

och hasselnötsfärgade ögon bäst.


Extremet dåliga bilder.

 

  


Bas: -

Skuggor: Star Violet och Trax från MAC,

Earth Spirit i Passionate Plum från Max Factor,

Hot (ED) från Make Up Store,

den kungsblå skuggan i ColorAppeal TrioPro från Loréal.

Highlighter: en champange-färgad skugga från en gammal palett från IsaDora

Kajal: -

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

 


 

EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 29 oktober 2010 13:37

Efter att ha tröttnat på min förra blogg

startar jag nu denna. Det kommer att vara en skönhetsblogg

i lite skala med fokus på ögonsmink, men kommer

jag kommer att skriva om allt som har med smink och

annat i skönhetsvärlden att göra.

Jag har valt att kalla bloggen "Eye of the Day".

Eye of the Day är bara på hobbynivå

och jag satsar inte på att ha en känd blogg.

Den här bloggen är till för att

jag ska kunna dela med mig av

mina sminktips, inget annat.

 

Hoppas att ni som hittar hit fortsätter att läsa!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards