Alla inlägg den 13 december 2010

Av Fanny Spjut - 13 december 2010 14:21

Jag hinner inte skriva något nu.

Men jag kan bjuda på en EOTD i allafall.

Den passar brunögda bäst.


Suddigt.


Jag har inga snygga ögonbryn just nu.

Det är därför jag nästan aldrig visar brynen i bloggen.

När ögonbrynen har växt ut kommer dem att visas betydligt mer.

Med tanke på hur brynen se ut får räkna med att det tar ett bra tag...


Lite bättre bild.


Jag har använt olika turkosa och petrolblå nyanser

på den rörliga delen av ögonlocket och på den nedre fransraden.

På globlinjen har jag lagt kobolt-blå och indigo som jag

har suddat uppåt och utåt. Över det blå har jag lagt lila

och cerise-rosa som jag har suddat ihop med det blå.

Det är viktigt att färgerna flyter ihop och att det inte finns

några skarpa kanter. Sudda noga.

Till sist har lagt lite persikofärgad highlighter

och applicerat volym-mascara.

 

Alla färger kommer från Magic Eyes-paletten.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards