Alla inlägg den 28 december 2010

Av Fanny Spjut - 28 december 2010 09:20

Idag har jag gjort en brun sotning

som är jättefin på blåögda.

 

Konstigt ljus...

   

Så här gjorde jag:

 

1. Först lade jag en grund av foundation ända upp till brynet.

 

2. Sedan markerade jag hela ögat med svart kajal.

     Innanför båda fransraderna och lite utanför,

     som jag försiktigt suddade så det blev mjukt och sotigt.

 

3. Jag applicerade en matt kolsvart ögonskugga

    som en eyeliner närmast den övre fransraden.

 

4. Sedan lade jag en skimmrande mörkbrun skugga

    över hela locket och suddade den en bit över globlinjen.

    Jag suddade ihop den med den svarta skuggan för att

    skapa en mjukare övergång. Det är viktigt om man sotar.

 

5. För att "värma" upp looken lite, lade jag en ljus metallisk

    bronsfärgad skugga som jag suddade ihop med den mörkbruna.

    Jag använde mig också av en ljus guldfärgad highlighter

    närmast brynet för att se mer vaken ut.

 

6. Till sist böjde jag fransarna och applicerade volym-mascara.

 

Bas: Dream Satin Liquid i Ivory från Maybelline New York.

Skuggor: Color Design i 101 från Lancôme och

två andra skuggor som jag ej vet namnet på.

Highlighter: En hemgjord champange-färgad cremeskugga.

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher.

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards