Alla inlägg under mars 2011

Av Fanny Spjut - 24 mars 2011 18:54

Här är några bilder som jag tog med min nya kamera.

Dem är tagna i lite halvskumt ljus

och på längre avstånd än vad jag brukar.

Närbilder i bra ljus blir mycket finare!

Jag var lite slarvig när jag sminkade mig också,

men ha tålamod med mig;

jag ska snart lägga ut bättre bilder.
 

Guldbrunt och havsgrönt med naturliga fransar. 

 

Ljunglila


Antik-brunt med lila/mauve undertoner.


Av Fanny Spjut - 24 mars 2011 18:40

Jag har inte kunnat ta några bra smink-bilder

på sista tiden. Jag har inte lyckats ta bilder

skarpa nog att visa här på bloggen.

Min kamera är inte tillräcklikt bra.

Eller rättare sagt min förra kamera.

Jag har äntligen köpt en ny.

Jag hoppas att jag skärper till mig nu

och bloggar oftare.

För nu har jag ingen dålig kamera att skylla på!


Av Fanny Spjut - 16 mars 2011 15:05

Jag ber om ursäkt för att jag inte har bloggat någonting.

Jag har haft en riktigt jobbig förskyldning

med hög feber, huvudvärk och hosta.

Ont i halsen, ögonen och i musklerna hade jag också.

Så jag har inte orkat med bloggen.

Hur som helst, nu är jag frisk igen

och jag lovar att jag ska skärpa mig

och bli bättre på att blogga.

Av Fanny Spjut - 1 mars 2011 09:27

Eller snarare mitt vänstra ögonbryn.

Jag ska visa mitt högra någon annan gång.

 


Jag är inte bekväm med att visa ögonbrynen in min blogg.

Jag brukar se till att brynet inte kommer med

när jag fotar ett öga. Ibland får jag med halva

och då tar jag bort det i photoshop.


Som ni ser ögonbrynet otroligt högt upp.

Det beror dels på att det är sönderplockat

och dels på att jag har ovanligt djupa ögonhålor.

I profil är det naturligtvis ännu mer märkbart.

Det här är något jag har komplex för. 


När jag var ca 19 år plockade jag mina ögonbryn

till tunna streck. Jag vet inte riktigt varför,

för jag har inte tyckt om tunna bryn sedan andra

halvan av nittiotalet (då jag gillade Spice Girls).

Jag kommer inte riktigt ihåg,

men jag tor att det var ett misstag.

Alltså att jag plockade och plockade för

att jämna till brynen och till slut var dem borta nästan helt.


Nu ska jag låta dem växa ut igen.

Dock inte helt, för jag har jättebuskiga.

Det svåra med att inte plocka

är att ögonbrynen växer i olika takt.

Mitt vänstra växer mycket snabbare än det högra,

så jag måste plocka lite på det vänstra då och då

för att inte se ut som ett freak med bara ett ögonbryn.

Därför kommer det ta lång tid.

När brynen har växt ut och ser okej ut,

kommer dem få vara med på bilder i bloggen.

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards