Alla inlägg den 5 april 2011

Av Fanny Spjut - 5 april 2011 09:26

God morgon!

Jag måste börja med att säga

att mitt internet inte uppför sig.

Igår tänkte jag skriva ett inlägg,

men då kom jag inte ens ut på nätet.

MÅSTE byta Telia mot något bättre.

Är det någon som har ett förslag?


Nu till sminkningen.

Jag har jobbat med lila och bruna skuggor

som jag har blandat till en unik nyans.

Som ni kanske har märkt använder jag

väldigt ofta lila skuggor.

Lila är (som jag säkert har nämnt tidigare...)

min favoritfärg på ögonskuggor

för det framhäver gröna ögon så bra.

Ögat på bilden (mitt vänstra) är dock

det som är minst grönt.


 

Jag har använt skuggor från H&M´s palett med 36 skuggor i.

Jag blandade ihop en matt mörkbrun skugga med en halvmatt

purpurlila dito. Sedan lade jag en mörk halvmatt lila skugga

som går lite åt det bruna hållet.

Den purpurlila skuggan är väldigt stark i färgen

och lyser upp igenom de bruna skuggorna.

När man blandar ihop sin egen nyans,

blir resultatet ofta mer levande än om man använder bara en färg.


I övrigt har använt en brun kajalpenna från Yves Rocher

och IsaDora´s Build-up Mascara.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards