Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

EOTD Varma metaller

Av Fanny Spjut - 12 juli 2011 13:03

Här är en sminkning jag gjorde innan jag åkte till Berlin.

Jag använde högmetalliska skuggor i nyanserna

Koppar, brons, guld, champange och gråbeige.

Dessa färger framhäver blå ögon väldigt effektivt.

Skuggorna kommer inte från en och samma pallett,

utan är utvalda från lite håll.

Eftersom det var ett tag sedan jag gjorde mejken

kommer jag inte ihåg vad jag har använt.

Jag vet i alla fall att mascaran är IsaDora´s Build up Mascara.

Jag har inte använt någon franstång för den jag hade förut är trasig

(jag måste köpa en ny snart).

Jag tycker ändå att ni ska använda en tång,

det gör väldigt stor skillnad.


Ska ni göra den här looken kan jag tipsa om att ni lägger

en primer som bas innan ni applicerar skuggorna.

Då sitter sminket bättre och blir mer intensivt.


Tänk er de här färgerna på lysande blå ögon. Så snyggt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards