Alla inlägg under augusti 2011

Av Fanny Spjut - 24 augusti 2011 10:13

Det finns många bloggar jag läser ibland, lite då och då.

Och så finns det en del bloggar som jag följer slaviskt.

Här är några av dem:


www.sublimt.se


www.daisybeauty.com/web/kicki


www.daisybeauty.com/web/julia-forsberg


http://blogg.veckorevyn.com/purity


http://solomag.se/killercolours



Av Fanny Spjut - 24 augusti 2011 09:54

Min kamerasladd har försvunnit

i röran i mitt vardagsrum.

Så jag kan inte lägga in några nya bilder

förrän jag har hittat den.

Det kommer alltså ta ett tag

tills nästa EOTD kommer.


Däremot kan jag visa mitt nya smink

från BeYu, som jag köpte i Berlin.

Dem bilderna har jag redan lagt in på datorn.


Angående Berlin-shoppingen:

Jag har insett att jag inte kommer

hinna/orka lägga upp allting.

Det är alldeles för mycket.

Det blir nog bara BeYu-sminket

och möjligen lite mer från Flormar.



Av Fanny Spjut - 17 augusti 2011 10:33

Mitt internet är extra hopplöst idag,

så det här får bli ett snabbt inlägg.


En enkel sotning i mörkt gråbrunt som passar lite extra bra på blå ögon.

 

Bas: Naturelle Crayon Khôl i Noir från Yves Rocher

Skuggor: egna blandningar, går ej att köpa

Highlighter: egen blandning

Kajal: Naturelle Crayon Khôl i Noir från Yves Rocher

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

Av Fanny Spjut - 13 augusti 2011 11:53

Här har ni fyra olika sminkningar.

Jag hade tänkt göra sex stycken,

men jag har inte haft någon vidare lust

att sminka mig så här i sommarvärmen.

Så jag lägger tyvärr endast upp fyra.


Är det någonting ni undrar om någon

av sminkningarna är det bara att säga till.


Metallisk mörkgrå, svart och silver med blå mascara.

 

Koppar med havsblå och svart kajal. 


Olika nyanser av grönt med svart kajal.


Denimblå och skir ljunglila/rosa med svart kajal.

Av Fanny Spjut - 1 augusti 2011 14:03

Här är en lila sotning med svart kajal

och rikligt med svart volymmascara.

Jag gillar verkligen att kombinera svart och lila;

det här är en av mina favoritlooker.


Den här sminkningen blir ännu finare

om man fäster på glitter.

Jag skulle välja svart, kallt lila eller silvrigt glitter.

Eller guld, om man vill bryta av med en kontrastfärg.

För den som vågar är fuchsia, magenta,

gräsgrönt eller turkost en cool effekt.


Innan jag applicerade skuggorna

(jag kommer tyvärr inte ihåg vilka jag använde)

grundade jag med en svart kajal på hela ögonlocket och globlinjen.

Jag använde Crayon Khôl i Noir från Naturelle, Yves Rocher.

Den är krämig och pigmentrik, vilket är att föredra när man grundar.

Lägg på kajal i ett tjockt lager och sudda sedan försiktigt för att jämna ut.


Färgen blev lite flammig längst bort i yttre ögovrån, men det gör inte så mycket.

 

Lila är, som jag sagt förr, finast på gröna ögon.

Det här är mitt vänstra öga som är minst grönt.

Mitt högra öga är betydligt grönare,

men jag fick tyvärr ingen bra bild på det.

Av Fanny Spjut - 1 augusti 2011 12:57

Här har jag swatchat MNY´s 729 och

Flormar´s 007 för att jämföra skuggorna.

Som ni ser är det ganska stor skillnad.


Från vänster: MNY 729 och Flormar 007


Tyvärr kunde inte min kamera fånga flourescensen i 729.

Det är synd, för då missar man det blå skimmret.

Båda nyanserna är fina på blå ögon.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards