Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

EOTD Trax och Mythology

Av Fanny Spjut - 11 oktober 2011 12:44

Till den här sminkningen har jag använt MAC-skuggorna

Trax (mörk mauve/brun) och Mythology (ljus koppar).

Jag kommer tyvärr inte ihåg vad jag highlightade med.


Är som finast på gröna, blå och turkosa ögon.


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Trax och Mythology, båda från MAC

Highlighter: -

Kajal: Crayon KhôlNoir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: False Lash Effect från Max Factor

EOTD · MAC
 
 
Julia

Julia

12 oktober 2011 00:40

Den här sminkningen skall jag försöka kopiera imorgon. Det får bli med andra skuggor tyvärr. Har du något knep för att inte få Trax så smulig? Jag fick så himla mycket nedfall av den så jag bytte bort den

http://www.daisybeauty.com/web/julia-forsberg

Fanny Spjut

12 oktober 2011 09:45

Vad glad jag blir!
Ett tips är att använda primer
och packa på skuggan med en platt pensel.
Innan jag lägger skuggorna
förbereder jag alltid med löspuder
under ögonen.
Då är det lättare att sopa bort smulorna.
Jag städar alltid med en fuktig tops också.
Lycka till!

 
OhShiny!

OhShiny!

12 oktober 2011 10:05

SV: Tack så jättemycket vad glad jag blir :D
Jag gillar att köra andra former än det vanliga;)
Himla kul att du kikat in hos mig, hoppas du gör det igen!

Himla snyggt det där var :)

http://www.ohshiny.blogg.se

Fanny Spjut

12 oktober 2011 11:44

Tack!

Jag ska besöka din blogg igen,
jag älskar sminkbloggar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards