Alla inlägg under november 2011

Av Fanny Spjut - 30 november 2011 18:57

Här är en enkel mejk i olika chokladbruna nyanser.

Jag är väldigt förtjust i markerade ögon.

Så jag har öst på med svart kajal och volymmascara.


Det finns inte så mycket mer

att säga om den här sminkningen,

förutom att den framhäver blå ögon riktigt snyggt!


Väldigt enkel sminkning, men när ljuset är kasst är det svårt att göra något avancerat.


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: några skuggor från Make up palette från H&M

Highlighter: en skugga från Make up palette från H&M

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Extra Volume i Super Black från IsaDora

Av Fanny Spjut - 30 november 2011 18:02

Linnea (OhShiny!) ville se mina

nagellack från Pretty Woman.

http://ohshiny.blogg.se/


Här är dem:

Från vänster: 041311, 041411, 041111 och 040711.     


041311 är ett julgrönt glitterlack som är snyggast som effektlack.

041411 är ett julrött glitterlack som även den passar bäst som effektlack.

041111 är ett ljust oranget jellylack med rosa undertoner som luktar apelsin(!).

040711 är ett blågrönt foillack, det här lacket är helt underbart!


Samtliga nagellack är svåra att fånga på bild

och är därmed finare i verkligheten.

Särskilt det toksnygga blågröna lacket,

som skimrar i sjöjungfrugrönt.


Kvalitén är sådär,

om jag ska vara ärlig.

Lacken är svåra att få jämna

och det krävs en del pyssel

för att få det snyggt.

Hållbarheten är medelbra.


Swatches:

Jag var tvungen att swatcha på papper, för mina naglar ser hemska ut idag.

 

Jag köpte nagellacken på ICA MAXI.

Priset är 15 kr st eller 2 st för 25 kr.

Billigt med andra ord.


Har ni några erfarenheter av Pretty Woman?

Kommentera gärna!


 




Av Fanny Spjut - 30 november 2011 16:50

Vad tycker ni om att IsaDora har återinfört

80-90-tals klassikern hårmascaran?

Är ni sugna på att köpa någon av dem?


Mitt svar: Nja, jag är inte särskilt imponerad.

Jag älskade hårmascaror på 90-talet,

men nu känns det inte så lockande.

Visst, det är ett snabbt och enkelt sätt att förändra en hel look

och jag förstår att många jublar vid tanken av en comeback.

Men efter att ha sett dåliga resultat

i test av diverse skönhetsbloggare,

har jag ingen lust att köpa.

Så nej, det blir inga hårmascaror för min del!


Om ni vill svara på veckans fråga är

det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 28 november 2011 16:37

Kolla in Yves Rocher´s fina sminkask!


Jag såg den i Yves Rocher´s butik

i gallerian Spiralen i Norrköping.

Jag hade dock inte tid swatcha någonting,

eftersom min mamma var med mig.

Hon gillar inte smink...


Jag har alltså inte känt något på sminket

och vet inte om det är bra eller inte.

Men Yves Rocher brukar leverera.

Paletten ser i alla fall riktigt fin ut!


Jag kommer inte köpa den här asken innan jul,

men kanske efter om den finns kvar.

Om någon släkting läser det här,

så önskar jag mig den i julklapp... ;)



   

 

Så här skriver Yves Rocher om paletten:

Makeup-palett

En unik, komplett makeuppalett med 54 härliga färger

som låter dig förnya din look varje dag!
Variera mellan 24 ögonskuggor, 24 läppglans och 6 rouge.

Naturligtvis får du även applikatorer och en liten spegel.

Den praktiska boxen kan sedan användas som ett fint smyckeskrin.


• 24 ögonskuggor ā 0,7 g
• 24 läppfärger ā 0,5 g
• 6 rouge ā 2 g

 

Asken kostar 349 SEK och

säljs i Yves Rocher´s butiker

och på deras webshop.

www.yves-rocher.se

 

 

 

Av Fanny Spjut - 24 november 2011 20:36

Här är ännu en bild på min katt Sabrina.


Vackraste katten i världen!  

Av Fanny Spjut - 24 november 2011 17:00

Svenska Depend satsar på microglitter i år.

Jag har testat tre av dem och dem är riktigt fina!

Eftersom dem är så billiga har jag tänkt köpa några fler.

Kommer ni att köpa något lack?




Jag gillar 283, 282 och 278 mest,

men dem flesta är fina!

287, 289 och 288 har jag redan.

Dem är jättefina och lättlackade.

Det passar mig eftersom jag inte är så

duktig på att måla naglarna.


Vad tycker ni om den här kollektionen?

Vilket (eller vilka) lack är finast?  

Av Fanny Spjut - 24 november 2011 13:49

Som ni säkert vet är lila min favoritfärg på

ögonskuggor eftersom jag har gröna ögon.

Därför har jag gjort ännu en lila sminkning.


Dock var ljuset skit, både när jag sminkade

och när jag fotade.

Så jag är inte helt nöjd.

Jag försökte fota mitt högra öga, som är grönast.

Men det ville inte fastna på bild.

(Av någon anledning är mitt högra öga svårare

att fota, jätteskumt!…)

Jag tog massor av bilder, men ingen blev bra.

Så ni får nöja er med mitt mindre gröna vänstra öga.


Hur som helst älskar jag dem här lila nyanserna.

Särskilt ihop med svart.

Så det blev massor av svart kajal och mascara.


Eftersom ljuset var dåligt blev det lite flammigt.


Bas: Eye Base från Beyu

Skuggor: den matta svarta och den silkiga

lila-svarta från Make up kit-paletten från Viva la Diva

och Domed eyeshadow i 677 Posh från Viva la Diva

Highlighter: den ljusa, guldiga skuggan från

Make up kit-paletten från Viva la Diva

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Yves Rocher

Mascara: Extra Volume i Super Black från IsaDora


 

Av Fanny Spjut - 23 november 2011 10:26

Glöm inte öron och hals när ni smörjer er med ansiktscreme.

Jag är noga med att applicera cremen där varje morgon och kväll,

gör jag inte det blir öronen och halsen torra och stramande.

Men så har jag torr och känslig hy också.


Jag brukar även applicera foundation på öronen och halsen också.

Det jämnar ut hudtonen och gör att gör att öronen inte ser röda ut.

Är öronen kraftigt röda kan även concealer behövas.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards