Direktlänk till inlägg 24 november 2011

EOTD Lila

Av Fanny Spjut - 24 november 2011 13:49

Som ni säkert vet är lila min favoritfärg på

ögonskuggor eftersom jag har gröna ögon.

Därför har jag gjort ännu en lila sminkning.


Dock var ljuset skit, både när jag sminkade

och när jag fotade.

Så jag är inte helt nöjd.

Jag försökte fota mitt högra öga, som är grönast.

Men det ville inte fastna på bild.

(Av någon anledning är mitt högra öga svårare

att fota, jätteskumt!…)

Jag tog massor av bilder, men ingen blev bra.

Så ni får nöja er med mitt mindre gröna vänstra öga.


Hur som helst älskar jag dem här lila nyanserna.

Särskilt ihop med svart.

Så det blev massor av svart kajal och mascara.


Eftersom ljuset var dåligt blev det lite flammigt.


Bas: Eye Base från Beyu

Skuggor: den matta svarta och den silkiga

lila-svarta från Make up kit-paletten från Viva la Diva

och Domed eyeshadow i 677 Posh från Viva la Diva

Highlighter: den ljusa, guldiga skuggan från

Make up kit-paletten från Viva la Diva

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Yves Rocher

Mascara: Extra Volume i Super Black från IsaDora


 

 
 
Ingen bild

OhShiny!

24 november 2011 17:09

Tack så mycket:D
Ja väl värt ett test! Billigt också;)

 
Ingen bild

Michan- beauty by M

28 november 2011 13:12

Riktigt snyggt! :)

Fanny Spjut

28 november 2011 15:52

Tack så mycket!

 
Wysteriia

Wysteriia

28 november 2011 18:22

Riktigt snygg lila :D

http://Wysteriiasblogg.se

Fanny Spjut

28 november 2011 19:04

Tack!
Den här lila nyansen är en av
mina favoritfärger på ögonskuggor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards