Direktlänk till inlägg 30 november 2011

EOTD Mjölkchoklad

Av Fanny Spjut - 30 november 2011 18:57

Här är en enkel mejk i olika chokladbruna nyanser.

Jag är väldigt förtjust i markerade ögon.

Så jag har öst på med svart kajal och volymmascara.


Det finns inte så mycket mer

att säga om den här sminkningen,

förutom att den framhäver blå ögon riktigt snyggt!


Väldigt enkel sminkning, men när ljuset är kasst är det svårt att göra något avancerat.


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: några skuggor från Make up palette från H&M

Highlighter: en skugga från Make up palette från H&M

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Extra Volume i Super Black från IsaDora

 
 
Hanna

Hanna

30 november 2011 23:59

SNYYYGGT, älskar sånnahär sminkningar!.

Sv: Jaaa hon är jättesöt min lilla Pixel :D

http://hannaogren.blogg.se

Fanny Spjut

1 december 2011 15:56

Tack å mycket! :D

 
OhShiny!

OhShiny!

1 december 2011 14:50

Sv: tack, vad gullig du är :)
Då måste du göra det nu! Du kommer inte ångra dig vill jag lova;)
Ja, bästa mamma. kunde tyvärr inte testa på läpparna då de är ûber torra och månsår:/

http://www.ohshiny.blogg.se

Fanny Spjut

1 december 2011 15:58

Aj aj, munsår är inte kul!

 
OhShiny!

OhShiny!

3 december 2011 11:47

Sv: som vanligt tack tack:)
Hon har otroligt fin ögonfärg!
Jag har också tänkt på det där med rivet av stiften.. Undrar hur de löst det? om jag någonsin hittar detta kommer jag köpa i alla fall ;)

http://www.ohshiny.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards