Alla inlägg under november 2011

Av Fanny Spjut - 22 november 2011 21:26

Brukar ni använda ansiktsmasker?


Mitt svar: Jag älskar att lägga masker!

På sommaren använder jag helst fräscha,

uppfriskande masker med mycket citrus

och på vintern kör jag med kraftigt återfuktande masker

för att lindra min torra och känsliga hy.

Yves Rocher har många bra.


Jag tycker att det är helt sinnessjukt skönt

att lägga en sk. “Selfwarming” mask,

alltså en som blir varm vid kontakt med huden.

H&M har en som luktar ljuvligt av vaniljfudge.

 

Det är också trevligt att lägga en hemmagjord mask

som man gör på t.ex avokado, havre, yoghurt, honung och/eller gurka.

Det är billigt och bra!

 

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att skriva en kommentar!

Av Fanny Spjut - 19 november 2011 19:46

Här får ni ett shoppingtips!

Om man handlar för minst 1700 SEK på Kicks.se får man en goodiebag 

fylld av härliga skönhetsprodukter till ett värde av 1516 SEK.


Det här får du:

bareMinerals Mini-kit (foundation i Golden Medium + brush).

Biotherm Lait Corporel Body Milk 100 ml.

Sensai by Kanebo 38° Mascara, svart.

Elizabeth Arden Ceramide Gold Ultra Restorative Capsules, 7 st.

Hugo Boss Sunset for women EdT Purse Spray, 7,4 ml.

Studio Secrets Smoothing Resurfacing Primer.

I Love … Raspberry & Blackberry Glossy Lip Balm.

Batiste Torrschampo.

KICKS Nail Polish.

Anatomicals Don’t Just Clean it Woman, Scrub it! kroppspeeling.

Anatomicals I've Had the Thyme of My Life Cypress and Thyme Body Cleanser.

Max Factor False Lash Effect Fusion Mascara, svart.

IsaDora Eyeshadow Trio, Forest.


Bildkälla: www.kicks.se


Det finns inte en chans att jag kommer upp i den summan;

1700 SEK är ju trots allt väldigt mycket!

Men om man planerar att köpa julklappar där går det nog.

Eller så kan man gå ihop med några vänner och göra en beställning tillsammans.

Fast då kanske det blir svårt att dela upp goodiebagen ;)

Hur som helst är det en generös gåva man får.

Den skulle jag verkligen inte tacka nej till!


OBS!

Kom ihåg att det här erbjudandet bara

gäller på Kicks´s hemsida och alltså inte

i någon av deras fysiska butiker.


Av Fanny Spjut - 19 november 2011 19:40

Det blir ingen Veckans fråga den här veckan

eftersom ingen har svarat på den förra frågan.

Vi får se hur det blir nästa vecka.

Av Fanny Spjut - 18 november 2011 12:40

Egentligen är jag alldeles för trött

för att orka blogga, men jag försöker ändå.


Dagens look går i isigt blå toner

och är ganska enkel att göra.

Som sagt är höst-trött, och orkar

inte göra något avancerat just nu.


Jag blev inte riktigt nöjd med den här mejken;

mest för att kajalen började kladda.

Men jag tänkte att den ändå får duga. ;)   


Jättefint på bruna ögon. Kladdig kajal!

 

Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: några skuggor från Magic Eyes-paletten

Highlighter: en skugga från Magic Eyes-paletten

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Double Black Designer från Nivea






Av Fanny Spjut - 14 november 2011 14:18

Just nu är jag extra sugen på färgsprakande paletter.

Här är tre ha-begärliga snyggingar från Eleven.


 

Eleven 120 Color “Ultra Shimmer” Eye Shadow Set, 395 SEK på Eleven.se

 

 

Eleven 120 Color “Summer” Eye Shadow Set, 319 SEK på Eleven.se

 


   

Eleven 120 Color “Earth vs Pastels” Eye Shadow Set, 319 SEK på Eleven.se
 


Alla bilder kommer från Eleven.

http://eleven.se/paletter-g317.html

Av Fanny Spjut - 12 november 2011 12:18

Nu ska jag åka ut på landet.

Vi hörs nästa vecka!


 

Av Fanny Spjut - 11 november 2011 14:59

Brukar ni önska er skönhetsprylar i julklapp?


Mitt svar: Ja, varje år!

Fast jag brukar inte få så mycket smink.

Jag hoppas att jag får det i år.

 

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att skriva en kommentar!

Av Fanny Spjut - 10 november 2011 16:56

Här är en sminkning i guld och brun.

Helt perfekt till blå ögon.

Jag gjorde den enkel eftersom jag är så extremt höst-trött.

Mina ögon svider av trötthet och vill inte bli målade.

Det här är alltså en riktig latmans-sminkning.

Jag hoppas att min ork kommer tillbaka snart

så jag kan göra roligare och mer avancerade sminkningar.


Sådana nyanser får mig att tänka på mässing. Jag gillar mässing...

 

Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: några skuggor från Magic Eyes-paletten

Highlighter: -

Kajal: en brun kajalpenna som jag har köpt i Berlin

Mascara: Double Black Designer från Nivea



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards