Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

EOTD Antikguld

Av Fanny Spjut - 12 januari 2012 12:04

Den här sminkningen gjorde jag för över en vecka sen.

Jag har inte riktigt orkat med bloggen,

därför kommer den först nu.

Jag är fortfarande förskyld,

fast nu har nysningarna ersatts

av envisa hostattacker!

Jag känner mig helt tjock i huvudet,

det känns som att jag inte kan tänka klart.

men jag ska försöka att få till ett hyfsat inlägg ändå.


Jag blev inte nöjd med den här mejken,

men lägger in den ändå, så att det inte ska

gapa allt för tomt här på bloggen.


De här färgerna rekomenderas till blå ögon.

 

Jag gillar färgerna, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Den gröna kajalen ville inte fastna och jag ser nu i efterhand

att jag borde ha suddat den guldbruna skuggan mer.


Jag kan som sagt inte tänka klart,

så det blir ingen produktlista.

Det var ju ett tag sen jag gjorde den här,

och jag kommer tyvärr inte ihåg.




 
 
Hanna

Hanna

13 januari 2012 06:17

Sv: Tack så mycket för kommentarerna! :)

http://hannaogren.blogg.se

 
Madde- Makeupartist

Madde- Makeupartist

14 januari 2012 00:04

Riktigt snyggt! :)

http://braok.blogg.se

Fanny Spjut

14 januari 2012 11:43

Tack!
Vad glad jag blir!

 
Jessica

Jessica

14 januari 2012 12:14

Fina färger! :)
Sv: Ja, det är jju faktiskt ganska charmigt med olika färger på ögonen! :) Men om man vill ha något som framhäver ens färg får man hitta något som bassar båda ögonen! :)
Mina är inte jättemelerade men de ändrar färg, oftast är de riktigt gröna men ibland med mer bruna toner och ibland mer blåa och gråa, de röda prickarna finns dock alltid kvar! :)

Jag fick den i julklapp oc´h visste inte att det fanns en underdel förrän jag läste på baksidan, men jag hade också svårt att öpnna den först men tillslut gick det. Tror du vet att man ska skjuta bak ögonskuggedelen men det måste man göra ganska hårt! :)

http://anderssonpaulsson.blogg.se

Fanny Spjut

14 januari 2012 14:09

Tack!

Jag visste inte heller att det fanns
två våningar.
Jag såg det först när jag var hemma
och läste på baksidan.

 
emma

emma

14 januari 2012 18:05

vilka ögonskuggor använde du? :) väldigt fina färger :)
grymt snygg bild :)
hoppas du får en bra lördagskväll :) kram

http://makeupisglam.blogg.se

Fanny Spjut

15 januari 2012 18:24

Tack, tack! :D

Den guldgröna (den är mer olivgrön IRL)
är Sumptious Olive och den guldbruna är Woodwinked. Jag använde även lite av All That Glitters. Alla tre skuggor kommer från MAC.
Mascaran är Plush Lash i Plush Black,
även den från MAC. (I

 
Franny

Franny

14 januari 2012 23:29

Jättesnygg sminkning! Älskar den mörkgröna kajalen :D och tack för alla fina kommentarer på min blogg <33

http://www.frannyssmink.blogg.se

Fanny Spjut

15 januari 2012 18:17

Åh, tack!

Älskar din blogg,
den blir man glad av att läsa!

 
Hanna

Hanna

15 januari 2012 12:35

Sv: Tack så mycket!

Joo jag ska in på Åhlens för de verkar ha refiller. Myycket enklare å köpa alla skuggor där då, så slipper jag depotta sen då jag kommer hem :D

http://hannaogren.blogg.se

Fanny Spjut

15 januari 2012 18:15

Och sen är det typ 50 spänn billigare också!
(Vet inte exakt...)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards