Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

EOTD Sumptious Olive och Deep Truth

Av Fanny Spjut - 23 mars 2012 13:36

Jag är ganska trött idag och har lite svårt att koncentrera mig.

Men jag ska försöka att lägga in en ny EOTD ändå.

Om jag svamlar för mycket vet ni varför! ;)


Hur som helst, här är en sminkning

som jag gjorde för ca två veckor sen.

Jag har varit för trött för att orka blogga,

men nu har jag i alla fall lite energi.


Alla skuggor som jag använde till den här looken är från MAC.

Det har varit mycket från MAC på sista tiden.

Jag ber om ursäkt till er som kanske inte är så intresserade av märket.

Det är som sagt mitt favoritmärke, men jag förstår att det kan bli lite väl mycket ibland.


Jag har använt mig av kontrasterande färger för att skapa effekt.

På ögonlocket har jag Sumptious Olive, en av mina favoritskuggor.

Över globlinjen och upp mot brynbenet har jag Woodwinked

som jag har suddat ihop med  All That Glitters, min favoritskugga för lata dagar.

Jag använde Dazzlelight på brynbenet som en highlighter.

För att skapa kontrast och göra sminkningen mer intressant,

har jag har applicerat Deep Truth på den nedre fransraden.


Lägg märke till den blå mascaran!

Jag tycker att det är kul med mascaror i andra färger än svart.

Liite 80-tal, men inte det minsta pinsamt eller läskigt! :D

Dessutom framhäver det mina gröna ögon.

Den jag använde kommer från märket Lovie,

som finns på Ö&B för ca 40 SEK.


Den här looken passar de allra flesta ögonfärger!


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Sumptious Olive, Woodwinked,

All That Glitters och Deep Truth från MAC

Highlighter: Dazzlelight från MAC

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Volume Mascara i Blue från Lovie

EOTD · MAC
 
 
Wysteriia

Wysteriia

26 mars 2012 14:50

Svar: Men tack :D Älskar knalliga färger på läpparna så, hihi :D

http://Wysteriiasblogg.se

 
BEAUTY SECRETS

BEAUTY SECRETS

26 mars 2012 18:49

Riktigt vackert!
Jag förstår dig, Mac är även mitt favoritmärke! :D
Så jag ser gärna mycket Mac hihi!

http://beautyandsecrets.blogg.se

Fanny Spjut

27 mars 2012 12:06

Tack så mycket! :D

 
Jessica

Jessica

27 mars 2012 20:58

Fint! Älskar effekten av den blå mascaran till det guldiga :)

Tack! Ska försöka visa mer sminkningar på andra också :)

http://anderssonpaulsson.blogg.se

Fanny Spjut

28 mars 2012 09:23

Tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards