Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

EOTD Sandstrand

Av Fanny Spjut - 29 mars 2012 14:22

Här är en sminkning som jag gjorde någon gång förra veckan.

Jag måste erkänna att jag inte är helt hundra på den här. :/

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om färgkombinationen;

jag kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte.

Och den blå kajalen smetade.

Jag var inte säker på om jag ville visa er sminkningen alls.

Men till slut bestämde jag mig för att det ändå är bättre än inget.

Så för att inte bloggen ska gapa allt för tom,

lägger jag upp en bild på mejken.


Blått framhäver bruna, gröna och hasselnötsfärgade ögon.



Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Call Me Bubbles och All That Glitters från Mac

Highlighter: Dazzlelight från Mac

Kajal: Waterproof Eye Pencil i 02 Bleu från Yves Rocher

Mascara: Volume Mascara i Blue från Lovie

  

EOTD · MAC
 
 
Jessica

Jessica

29 mars 2012 22:32

Coolt med blå mascara, men jag gillar sminkningen under mer! :)

Ja, de är ju rätt långa.. Och mitt hår :) men vet inte vad jag ska göra med det, det är så tråkigt...
Ögonfransarna ser ju längre ut när de är färgade, för att det täcker det blonda längst ut som du sa. Att man ska va så lat bara... Jag har ju tur som får dem och brynen färgade i skolan regelbundet :)

http://anderssonpaulsson.blogg.se

Fanny Spjut

30 mars 2012 14:44

Tack! Ja, samma här.

 
Michan- Beauty by M

Michan- Beauty by M

2 april 2012 10:32

Tycker det är så tufft med blå mascara :D Jag har det själv emellanåt :)

- Dom är mina favoriter också,tillsammans med Frozen berry. Candy floss ser fint ut,men jag har så sjukt många rosa lack ;D

http://texasplays.blogg.se

Fanny Spjut

2 april 2012 15:31

Visst är det? :D
Plus att det är kul att variera.
Hade jag råd skulle jag ha en
mascara-garderob med olika färger
och effekter!

 
Wysteriia

Wysteriia

2 april 2012 18:36

Svar: Ja, jag uppskattar när man får saker som man typ alltid använder i vardagen :)

http://Wysteriiasblogg.se

 
Jessica

Jessica

2 april 2012 22:07

Köp det! Det är underbart!

Rätt coolt med olikfärgade ögon faktiskt, och med så stor skillnad. Flingan är så söt, och Sabrina också! :)

http://anderssonpaulsson.blogg.se

Fanny Spjut

3 april 2012 17:36

Tack!

 
Hanna

Hanna

5 april 2012 00:38

Sv: Tack så jättemycket :D
Jaa det tycker jag, Czar är supersnygg och bra pigmenterad :) Har några pennor från MUS som knappt släpper ifrån sig någon färg alls tyvärr :/.

http://hannaogren.blogg.se

 
Caroline | Makeupedia.se

Caroline | Makeupedia.se[/url]

5 april 2012 16:39

Så snyggt med blå mascara! Tror jag ska köpa en budgetvariant snart och prova mig fram :)

http://www.makeupedia.se

Fanny Spjut

6 april 2012 10:13

Tack! Ja, visst är det snyggt!
Den jag har är faktiskt riktigt bra.
Den kommer från Ö&B och kostar endast 40 SEK.

 
Hanna

Hanna

6 april 2012 00:55

Ser också väldigt mycket fram emot den kollektionen, vill nog ha mig några gobitar jag med :D

http://hannaogren.blogg.se

Fanny Spjut

6 april 2012 10:14

Jag kommer bli helt ruinerad! XD

 
Hanna

Hanna

6 april 2012 00:56

Sv: Joo Bloom är helt ok att jobba med :). Var min första Cybershadow från Make up Store jag köpte faktiskt :D

http://hannaogren.blogg.se

Fanny Spjut

6 april 2012 10:17

Färgen är som sagt helt underbar!

Min första Cybershadow var Buzzer,
tätt följd av min favorit Silver.
Det är den bästa silverskugga
jag någonsin har testat!

 
Jessica

Jessica

15 april 2012 22:19

Tack, jag gillade också den! :)

http://anderssonpaulsson.blogg.se

 
Hanna

Hanna

16 april 2012 15:25

Sv: Tack så mycket! Hade rätt så trevligt i Stockholm även fast det var stressigt, blev en hel del MAC-shopping!

http://hannaogren.blogg.se

 
sandra

sandra

25 maj 2012 09:55

Tack snälla!
Kul att få se dina fina sminkningar :)

http://atilio.blogg.se

Fanny Spjut

25 maj 2012 13:20

Man tackar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards