Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Fanny Spjut - 22 maj 2012 01:06

Jag lovade ju att jag skulle visa den fina LE-skuggan Jealousy Wakes från MAC.

Och här är den, även om det nästan tog två månader att få ut tummen ur röven.


MAC släppte Jealousy Wakes i kollektionen "Bloggers´ Obsessions" i juni 2011.

Kollektionen var online-exklusiv och såldes bara i USA och Canada.

"Bloggers´ Obsessions" bestod av produkter gjorda i ett samarbete

mellan MAC och diverse kända skönhetsbloggare.

Den smaragdgröna skönheten till ögonskugga är signerad Christine på Temptalia,

en av världens största skönhetsbloggare.

Länk: http://www.temptalia.com/


Det var kärlek vid första ögonkastet för mig.

Så fort jag såg skuggan var jag bara tvungen att ha den.

Men eftersom den är lite knepig att få tag på,

trodde jag inte att jag skulle få ha den i ägo.

Som tur var sålde en trevlig (och trovärdig) tjej den på

skönhetsforumet Specktra.net för en helt okej summa.

Länk: http://www.specktra.net/


Nu till själva skuggan.

Jealousy Wakes är vackert smaragdgrön med guldskimmer

i Veluxe Pearl finish, som är min favorit-finish.

Den är kallt grön och går lite åt det blågröna hållet.

Som alla skuggor i Veluxe Pearl är den lättapplicerad

och riktigt härlig att jobba med.


Om ni får chansen att köpa den underbara skugga,

så rekommenderar jag starkt att ni gör det!


Skuggan är betydligt mer smaragdgrön i verkligheten.



Här lyckades jag fånga nyansen hyfsat bra, men skimmret försvann nästan helt.


Bilden är tagen i solljus som tyvärr åt upp det fina guldskimmret.




   



 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards