Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

EOTD Lavendel och Persika

Av Fanny Spjut - 15 juli 2012 22:31

Nu har jag äntligen haft tid och lust att fixa en ny sminkning.

Jag har haft den här bilden i en mapp ett tag,

men jag har inte orkat redigera bilden.

Färgerna var tex helt fucked up, så det tog sin tid att få rätt.

Jag blev faktiskt nöjd med själva sminkningen för en gångs skull.

Även om mejken är ganska slarvig.

Bilderna däremot, blev inte särskilt bra.

Av sådär hundra bilder blev den här bäst.

Och då har jag ändå redigerat som en galning.

Den här sminkningen var så mycket snyggare IRL!

Nästan alla fina färgskiftningar försvann,

och mejken ser mycket plattare ut på bild.


Som på nästan alla mina sminkbilder,

ser det ut som om jag inte har några ögonbryn.

Det har jag, men dem sitter högre upp!

Ögonbrynen är väldigt tunna och ojämna.

Så jag väljer helt enkelt att inte ta med dem på bilderna.

Jag har otroligt djupt satta ögon, så det är långt till brynen.

(Det är egentligen ganska bra, då har jag ju mycket att jobba med.)

Men som sagt, ögonbrynen finns där! Jag lovar! ;)



Jag använder ofta skuggor i dessa (eller liknande) färger, de framhäver mina gröna ögon fint! :)  
 
Bas: Eye Base från BeYu
Skuggor: Shop & Drop, Star Violet, Parfait Amour,
Expensive Pink och All That Glitters från MAC
Highlighter: Call Me Bubbles från MAC
Kajal: Khôl i 81. Noir från Yves Rocher
Mascara: Plush Lash i Plush Black från MAC
 
 
EOTD · MAC
 
 
Emma P

Emma P

31 juli 2012 16:50

Vilka underbara skuggor och vilken härlig intensitet. Läckert! Är BeYus primer bra? Har aldrig testat men får man så bra tryck i skuggorna som du har här så vore det kanske värt ett försök...

http://www.sminkan.blogg.se

Fanny Spjut

31 juli 2012 19:09

Tack! :)

Eye Base från BeYu är sjukt bra!
Den rekomenderar jag starkt!
Man får riktigt bra tryck i skuggorna
(även om det också beror på att jag packar
på skuggorna i ganska tjocka lager)
och mejken håller länge.
Dessutom är den billig;
7-8 Euro (ca 60 - 70 SEK)
har jag för mig att den kostade.

Tyvärr finns inte BeYu i Sverige.
Jag brukar passa på att handla från märket
när jag är på semester i Tyskland.
Jag vet inte någon sida man kan
beställa ifrån heller.
BeYu sälj som sagt i Tyskland,
(det är ett tyskt märke)
och förmodlingen några andra Europeiska länder
(har inte så stor koll, måste jag erkänna).
Kanske Danmark?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fanny Spjut - 7 oktober 2012 17:11


Ikväll börjar äntligen säsong 2 av dokusåpan "Face Off", där 14 deltagare tävlar om att bli makeup artist inom film. Riktigt lärorikt och inspirerande! Kul om man intresserad av film och specialeffekter. Är det någon som ska titta? Det tänk...

Av Fanny Spjut - 4 oktober 2012 18:21

Nu har jag "snabbt" internet igen, så nu kan jag lägga upp bilder. Jag ska försöka börja uppdatera ofta. Men om just nu är jag i en trött period, så det kanske inte blir så mycket inlägg. Jag känner mig inte så inspirerad nu, men jag vill...

Av Fanny Spjut - 16 september 2012 19:41

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Jag får väl skylla på att hastigheten på mitt mobila bredband har halverats (pga för mycket Youtube-tittande, haha!). Det betyder att jag inte kan lägga in bilder. Och en sminkblogg utan bilder är ju int...

Av Fanny Spjut - 6 september 2012 15:34

Här är bilder och lite mer information om produkterna i Marilyn Monroe-kollektionen från MAC. Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska köpa, jag måste nog titta på swatches först. Sedan är det ju som sagt inte säkert att Kicks.se får in a...

Av Fanny Spjut - 4 september 2012 22:55


Det är väl ingen som har missat den superhypade höstkollektionen med Marilyn Monroe-tema från MAC? MAC Marilyn Monroe Collection spås bli lika populär som den hyllade höstkollektion med Disneyskurkar, Venomous Villains från 2010. Ni får räkna...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards