Alla inlägg under november 2010

Av Fanny Spjut - 29 november 2010 14:28

Mörk rosa och massor av kolsvart kajal och mascara.

Är som snyggast på gröna och turkosa ögon.


Suddig bild.


 Jag hinner tyvärr inte skriva vad jag har använt för produkter idag.

Av Fanny Spjut - 24 november 2010 10:55

Nu var det ett tag sen jag skrev något.

Jag har inte haft någon ork alls när det gäller bloggen.

Till mitt försvar kan jag tala om att jag är förskyld.

Och förskyldning går inte så bra ihop med smink.

Mina ögon svider och sminket rinner bara av.

 

Hur som helst, en enkel make up kan jag i alla fall bjuda på.

Idag går den i rosa och blått och passar gröna ögon bäst.



 

Kanske inte den bästa vinkeln...och suddig bild.

 

Bas: -

Skuggor: Rose Sucrée från Luminelle, Yves Rocher

och Blue (ED) från Viva la Diva

Kajal: -

Mascara: Divide & Multiply från The Body Shop

 

 

Av Fanny Spjut - 17 november 2010 12:21

Jag ber om ursäkt för att jag inte har uppdaterat,

men jag har helt enkelt inte orkat.

Jag hade tänkt blogga varje dag,

men i fortsättningen kommer jag 

bara lägga upp ett par inlägg i veckan.

 

Nu till en helt annan sak...

Jag funderar på att börja sälja mina

smycken (främst armband) och teckningar,

som jag gör själv, här i bloggen.   

Jag ska ta kort på sakerna (om inte min

kamera strejkar) och lägga ut dem.

Komentera gärna om ni är intresserade.

Av Fanny Spjut - 13 november 2010 14:02

Det här är en enkel sminkning

som tar ungefär 10 minuter att göra.

Jag sminkade mig så här

när jag inte hade tid med något avancerat,

men ville ha något roligare en bara mascara.


Dålig bild som vanligt.


Så här gjorde jag:

 

1. Först grundade jag med ett tunt lager fondation.

 

2. Sedan målade jag en ganska tjock linje

 längs den övre fransraden med en turkos kajalpenna.

 Jag använde Turquoise från Viva la Diva.

 

3. Efter det suddade jag uppåt och utåt med lite grön eyedust.

Jag använde Limegreen från Viva la Diva.

 

4. Till sist böjde jag fransarna och lade på mascara.

Som vanligt använde jag False Lash Effect i Black från Max Factor.

 

Ett litet bonustips!

Testa att lägga på lite glitter.

Glitter-eyeliner är smidigast

när man målar längs fransraden.

 


Av Fanny Spjut - 13 november 2010 13:57

Jag har inte orkat blogga på ett tag.

Men ska jag i alla fall slänga in en EOTD.


Av Fanny Spjut - 10 november 2010 10:54

Om man grundar med primer

innan man lägger ögonskuggan

sitter den hela dagen.

Man kan även använda cremeskugga,

foundation eller eyeliner (kajalpenna,

inte flytande) beroende på vilket

resultat man vill ha.

Det viktiga är att man lägger ett

tunt, tunt lager på hela ögonlocket.

Var extra noga med globlinjen.

Man ska trycka in primern för att

få det riktigt mättat för att undvika

att ögonskuggan sammlas i veck.

 

 

Av Fanny Spjut - 10 november 2010 09:23

Mitt internet fungerade inte igår,

så jag kunde inte uppdatera något.

Förhoppningsvis går det bättre idag.

Av Fanny Spjut - 8 november 2010 12:14

Det här är en somrig look

som påminner om medelhavet.


Petrol och brons är kontrastfärger

och framhäver därför varandra.

Passar de flesta ögonfärger.


Dålig bild...


Jag har använt cremeskuggor

som jag har blandat ihop själv.

Det finns liknande produkter att köpa

på tex. Make Up Store.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards