Alla inlägg under februari 2011

Av Fanny Spjut - 24 februari 2011 10:15

Nu när jag ändå är inne på snygga färgkombinationer

tänker jag visa upp den här.

Blått och brunt är som sagt kontrastfärger,

vilket gör att de framhäver varandra.


Tänk på att färgen på skuggan som är närmast

själva ögat är den som framhäver ögonfärgen mest.

Just den här mejken passar brunögda och varmt grönögda.

Men om man vänder på det, och lägger den bruna skuggan

närmast ögat och tonar ut med den blå istället,

så är finast på blå och turkosa ögon. 


 

Färgerna blev helt skumma på bild.


Jag har använt en Indigoblå skugga 

och en bronsig dito från Magic Eyes-paletten på en bas av

cremeskugga (egentillverkad) för att skuggorna ska sitta bättre.

Och så har jag använt min älskling False Lash Effect Mascara

från Max Factor på böjda fransar.    

Av Fanny Spjut - 24 februari 2011 09:20

Jag var ganska slarvig när jag

sminkade mig så här.

Men det är inte själva mejken jag vill visa

utan den fina färgkombinationen.

Så titta inte så mycket på hur glittret ligger,

inspireras istället av färgerna.


Som ni ser har jag använt silverglitter

och blå mascara.

Värt att testa när det väntas (superglammig) fest.

Våga prova något oväntat!

 

Det här bilden tog jag utomhus, i naturligt ljus.  


Jag har använt silverfärgat lösglitter från Kontorab (hobbyglitter)

som jag "limmade" fast med  Mixing Liquid från Make Up Store.

 

Den blå Mascaran är 

Masterpiece Beyond Length Mascra från Max Factor.

(Jag vet dock inte om den säljs längre.

Jag fyndade min på rean för tio spänn,

så det är möjligt att den är borta nu.

Men många märken har en (eller fler) blå mascara i sitt sortiment.)

 

Jag markerade båda fransraderna med min favoritkajal

Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher.

Av Fanny Spjut - 17 februari 2011 09:33

Om din make up-remover tar slut

kan använda olja (ju fetare,desto bättre)

när du tar bort ditt smink.

Badda lite olja med en bommulls-pad

och "dra" bort sminket.

Skölj med vatten.

Fettet i oljan gör att sminket

glider av lättare.

Jag brukar använda olivolja

när jag har glömt att köpa remover.

Fungerar även på vattenfast make up.

 

Obs!

Förvänta dig inga underverk.

Använd riktig remover i första hand.

Olja fungerar, men remover brukar

vara mer effektivt.

 

Av Fanny Spjut - 17 februari 2011 09:27

Här är en rosabrun mejk som passar utmärkt

på blå, turkosa och kallt gröna ögon.

En enkel och mjuk look som går snabbt att göra

och som passar till vardags.


Lite skumt ljus.


Bas: någon random foundation

Skuggor: två skuggor från Magic Eyes-paletten

Highligter: en champange-färgad skugga från en IsaDora-palett

Kajal: någon brun penna från Yves Rocher,

jag kommer tyvärr inte ihåg namnet

Mascara: False Lash Effect i Noir från Max Factor


Av Fanny Spjut - 9 februari 2011 10:28

Det här måste bli ett kort inlägg,

för jag har egentligen inte tid.

 

Som ni ser har jag använt mig

av varma gröna toner

(den  mossgröna är varmare IRL,

min kamera ville inte riktigt fånga den

rätta nyansen) som passar klarblå ögon bäst.

 

Grön är en färg som passar både brunögda och blåögda.

Har du bruna ögon ska du testa kalla toner,

har du blå ska du satsa på varma nyanser.


  

Färgerna blev konstiga på bilden.

Av Fanny Spjut - 2 februari 2011 11:28

Dagens look går i varma toner.

Jag har använt glitter från Kontorab.

Det är dock inte "eyesafe" så jag rekomenderar

glitter från tex. Make Up Store, Face eller Mist.


Är som finast på blå, turkosa och kallt gröna ögon.



Utan glitter.

Bas: egentillverkad cremeskugga i ljus guld.

Skuggor: den orangea skuggan i duo-paletten

Mediterranean från NARS och några skuggor

från Magic Eyes-paletten

Highlihter: den guldgula skuggan i duo-paletten

Mediterranean från NARS

Kajaler: Crayon Khôl i Noir och Crayon KhôlBrun

båda från Naturelle, Yves Rocher

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor 


Av Fanny Spjut - 1 februari 2011 09:15

God morgon!

 

Idag har jag bara använt en skugga;

eyedusten Chrome från Make Up Store.

Jag fyndade den på rean för halva priset.

 

Hur som helst,

Den är egentligen inte lila som på bilderna,

utan rökigt grå.

Jag har grundat med ett tunt lager

av syrenlila cremeskugga,

vilket ger skuggan en lila skiftning.

 

  

Passar blå och gröna ögon.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards