Alla inlägg under juli 2011

Av Fanny Spjut - 31 juli 2011 13:18

Nu ska jag visa en skugga som jag köpte i Berlin.

Jag skulle ha gjort det för längesen, men jag blev sjuk

så jag har inte orkat förrän nu.


Den här skuggan vill jag visa i ett eget inlägg,

bara för att den är så fin.

Det är en dovt limegrön skugga från märket Flormar i nyansen 007.

Den påminner lite MNY´s skugga 729 i färgen,

men är av mycket bättre kvalitet.

Medan MNY´s skugga är torr och lite svår att applicera

är Flormar´s dito krämig och glider lätt på ögonlocken.

Skuggan är sammetslen och skimmrar mjukt.

007 är också mycket mer pigmentrik än 729.


Skuggorna skiljer sig också på så sätt att 729 är varmare,

mer gulgrön och med en svagt flourescerande effekt.

Man kan ana lite blå undertoner.

007 är dovare och limegrön utan tydliga undertoner.

Färgen får mig att tänka på ljusgröna äpplen (Golden Delicious, någon?).


Visst är den fin?

 

Så fin att jag var tvungen att köpa två.


Här har jag swatchat den.


Jag köpte som sagt skuggan i Berlin,

och tyvärr vet jag ingenting om märket.

Jag har ingen aning var det finns att köpa

(förutom i Berlin, såklart).

Om någon vet, säg gärna till!


Jag kan verkligen rekomendera Flomar.

Skuggan kostade 2 eller 3 EURO (minns inte riktigt),

det motsvarar ca 20-30 SEK.

Jag köpte fler saker från Flomar;

ett läppstift, kajalpennor och mer ögonskuggor.

Ett nytt favoritmärke!



Av Fanny Spjut - 31 juli 2011 12:53

Inte för att det har någon ting med smink att göra,

men jag känner ändå att jag måste visa en bild

på min bästa min allra bästa väninna.


Här är hon, Miss Sabrina!


Fröken Sabrina, en 11 år gammal huskatt (Russian Blue-korsning). 


Av Fanny Spjut - 29 juli 2011 10:07

Nu har jag fått för mig att tyska BeYu finns i Sverige.

Är det någon av er som vet om det är så?

Om det verkligen är så måste ni hjälpa mig hitta det.


Uppdatering:

Det verkar som att BeYu finns på Åhléns City.


Uppdatering nummer 2:

Tyvärr misstog jag mig.

BeYu har funnits på Kicks och Åhléns,

men är nu borttaget ur sortimentet.


 


Av Fanny Spjut - 29 juli 2011 09:41

Ni får förlåta mig för att jag inte har bloggat någonting.

Jag har helt enkelt inte orkat.

Jag vill inte gå in på några detaljer,

men jag kan säga att jag har varit sjuk.

Det blev t.o.m ett besök på akuten.

Jag vill som sagt inte berätta så mycket om det,

för det känns alldeles för privat.

Så nu byter vi ämne!


Som kompensation har jag tänkt lägga ut

ett inlägg med 5-6 olika sminkningar.

Jag ska fixa det så fort som jag kan!




Av Fanny Spjut - 12 juli 2011 13:38

Vet ni varför man bör använda primer?

Det är så att huden, som är ett organ (kroppens största)

vill bryta ner främmande substanser.

Man kan säga att det är hudens egna självförsvar.

Det är ju egentligen väldigt onaturligt med kosmetika.

Primern skapar en barriär som gör att det tar längre tid

för huden att bryta ner sminket.


Det finns många olika typer av primers

och det kommer ständigt nya.

Det finns säkert någon som passar just dig.

Har du inte testat, så gör det!

Är det en primer av bra kvalitet                                          

kommer du nog aldrig att vilja köra utan igen.

Av Fanny Spjut - 12 juli 2011 13:03

Här är en sminkning jag gjorde innan jag åkte till Berlin.

Jag använde högmetalliska skuggor i nyanserna

Koppar, brons, guld, champange och gråbeige.

Dessa färger framhäver blå ögon väldigt effektivt.

Skuggorna kommer inte från en och samma pallett,

utan är utvalda från lite håll.

Eftersom det var ett tag sedan jag gjorde mejken

kommer jag inte ihåg vad jag har använt.

Jag vet i alla fall att mascaran är IsaDora´s Build up Mascara.

Jag har inte använt någon franstång för den jag hade förut är trasig

(jag måste köpa en ny snart).

Jag tycker ändå att ni ska använda en tång,

det gör väldigt stor skillnad.


Ska ni göra den här looken kan jag tipsa om att ni lägger

en primer som bas innan ni applicerar skuggorna.

Då sitter sminket bättre och blir mer intensivt.


Tänk er de här färgerna på lysande blå ögon. Så snyggt!

Av Fanny Spjut - 12 juli 2011 12:20

Hej!

Nu har jag kommit hem från Berlin.

Eller egentligen har jag varit hemma några dar nu,

men jag har inte orkat skriva.

Just nu sitter jag och irriterar mig på Telias mobila bredband

som försvinner då och då utan förvarning.

Jag måste verkligen skaffa något mer stabilt.


Nu till Berlin-resan.

Min necessär var den nästan tom när jag kom tid.

När jag åkte hem var den så full av smink

att den var svår att den var svår att stänga

(nu är det en STOR necessär som är till hudvård jag menar,

inte en sån där liten sak som man bara får plats med ett fåtal produkter i).

Jag vill visa allt jag har köpt, men det är så mycket att det får bli i flera omgångar.

Det kommer att ta tid.


Jag ska fota lite grejer nu,

så förhoppningsvis kommer det bilder snart

(det beror på om internet funkar eller inte.

Jag ska försöka lägga in en EOTD idag också.


Nu ska jag äta.

Vi hörs senare!





  

Av Fanny Spjut - 2 juli 2011 11:21

Idag får ni ännu en enkel mejk på endast en skugga.

Jag ska åka till Berlin tidigt i morgon

och jag har tusen grejer att fixa till dess.

Så därför bjuder jag på en sminkning som bara tar 15 minuter att göra.

Förutom själva skuggan har jag använt svart volym-mascara,                                          
brun kajalpenna och champange-färgad cremeskugga som primer.

Brunrosa skugga som är finast på blå ögon.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards