Alla inlägg under januari 2012

Av Fanny Spjut - 25 januari 2012 14:48

Jag såg att webbshoppen BangerHead.se säljer MAC.

Det låter ju jättebra, med billiga priser och utan frakt.

Det är bara det att det känns lite fishy!

Jag kan inte skaka av mig känslan av dem

säljer fejkprodukter. 

Dem säljer bla. LE-smink som har utgått för länge sen.

Eller vad sägs om de här ögonskuggorna?


Henna?

Blue Flame?

Warm Chill?

Zonk Bleu?

MM...


WTF!!

Det känns lite för bra för att vara sant!

Om jag var helt säker på om det är riktiga MAC

skulle jag köpa på mig massor av saker,

men nu vågar jag inte!


Så kära läsare,

vet ni något om det här?

Jag blir jätteglad om ni hjälper mig!


Länk:

https://www.bangerhead.se/sv/varumarken/mac.html

MAC
Av Fanny Spjut - 24 januari 2012 23:00

Förra veckan undrade jag vad ni tycker är svårt inom make up.

Den här veckan gör jag tvärt om och frågar er vad ni är extra bra på.

Något som ni känner med stor självsäkerhet att ni verkligen kan.

Precis som att alla har en svag punkt, så har alla en styrka.

Så vad är ni allra bäst på?

 

Mitt svar: Min styrka är mitt sinne för färg..

Färger har sedan jag var liten varit en viktig del av mig.

Det hjälper mig både när sminkar och målar.

Och så är jag ganska bra på att göra sotningar,

bara jag har bra ljus brukar det bli bra.

 

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 21 januari 2012 11:00

Här är en sminkning som jag gjorde i April.

Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge

innan jag kan lägga upp en helt ny sminkning.

Min förskyldning börjar bli bättre nu,

så nu väntar jag bara på bättre ljus.


Framhäver blå ögon.  


Nu ska jag snart åka till mammas stuga på landet.

Här är en bild på Sabrina när hon är ute i trädgården.


Bilden togs förra våren.

      

Av Fanny Spjut - 20 januari 2012 09:00

Här är ännu en gammal mejk.

Den är lite freaky när det gäller färgerna,

men jag gillar den faktiskt.

Jag hade inga problem att visa mig ute med den här.

När det gäller ögonsmink är jag inte så blyg!


Den sminkningen gjorde jag i juli 2011.

Jag minns att jag precis hade kommit hem från Berlin,

och att alla produkter kommer där ifrån.

Inget av det går att få tag på i Sverige,

men det liknande smink att köpa för den som vill.


Koppar framhäver gröna ögon, vilket inte syns här. Jag skulle ha valt en bild på mitt vänstra öga istället,

som är mycket grönare (och finare enligt mig), men det är ofta svårt att få fin bild på av någon anledning.

     

Av Fanny Spjut - 19 januari 2012 14:42

Har ni någon svag punkt när det gäller att lägga make up?


Mitt svar: Det finns tre saker som jag tycker är svårt eller är dålig på.

Jag är inte så jätteduktig på att dra jämna linjer med flytande eyeliner.

Målar jag naglarna hamnar lacket i princip alltid utanför,

särskilt svårt är det att unvika att få lack på nagelbanden.

Och jag suger verkligen på att sätta fast lösögonfransar.

Jag har egentligen stadiga händer och är duktig på pilligt jobb.

Jag håller på med en hel del tecknande och hantverk, så jag är van vid sånt.

Så det handlar nog mer om att jag behöver träna!

 

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 18 januari 2012 12:34

Jag har försökt sminka mig

sedan klockan elva idag.

Det har väl gått sådär.

I skenet av en dålig nattlampa

har jag försökt få till en ny EOTD.

Nu ger jag upp för idag.

Solen verkar inte komma fram

för att lysa upp mitt vardagsrum tillräckligt

och mina ögon vill helt enkelt inte bli sminkade.

Det spelar ingen roll vad jag gör,

allting rinner ju bara av i alla fall!


Jag ska försöka igen när jag är frisk och ljuset är bättre.

Till dess kan jag tyvärr inte lägga upp någon ny EOTD.

Jag kommer däremot att fortsätta att blogga.

Det blir Veckans fråga, lite bilder ur arkivet

och kanske något mer, beroende på hur mycket jag orkar.




Av Fanny Spjut - 16 januari 2012 11:40

Eftersom jag är förskyld kan jag inte sminka mig.

Mina rinniga ögon tillåter inte det.

Därför lägger jag in ännu en gammal bild.


Det här är en personlig vardagsfavorit,

som går att göra när man har bråttom.

Det är en väldigt enkel mejk.

Det enda som behövs är en bra primer,

en brunrosa skugga, en champangefärgad skugga

att highlighta med och mascara.


Bilden är tagen i juli 2011.


Framhäver blått och turkost.

Av Fanny Spjut - 12 januari 2012 12:04

Den här sminkningen gjorde jag för över en vecka sen.

Jag har inte riktigt orkat med bloggen,

därför kommer den först nu.

Jag är fortfarande förskyld,

fast nu har nysningarna ersatts

av envisa hostattacker!

Jag känner mig helt tjock i huvudet,

det känns som att jag inte kan tänka klart.

men jag ska försöka att få till ett hyfsat inlägg ändå.


Jag blev inte nöjd med den här mejken,

men lägger in den ändå, så att det inte ska

gapa allt för tomt här på bloggen.


De här färgerna rekomenderas till blå ögon.

 

Jag gillar färgerna, men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.

Den gröna kajalen ville inte fastna och jag ser nu i efterhand

att jag borde ha suddat den guldbruna skuggan mer.


Jag kan som sagt inte tänka klart,

så det blir ingen produktlista.

Det var ju ett tag sen jag gjorde den här,

och jag kommer tyvärr inte ihåg.




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards