Alla inlägg under juli 2012

Av Fanny Spjut - 30 juli 2012 21:13

Som ni ser har jag inte skrivit på ett tag.

Jag skyller på det fina vädret!

Jag har varit mycket med min familj på lantstället,

så jag har inte riktigt haft tid med bloggen.


Jag har fortfarande dåligt med tid (och ork),

men kan i alla fall meddela att en ny EOTD är på väg.

Den ska bara redigeras färdigt först.


Annars kommer det nog att vara ganska tunt med inlägg.

Jag vill ju vara ute när det är fint väder!

Förhoppningsvis blir det bättre i höst.




Av Fanny Spjut - 16 juli 2012 23:04

Finns det någon särskild produkt

som ni brinner lite extra för?

Vad är det första ni tittar på

när en ny kollektion kommer ut?


Mitt svar: Min favoritprodukt är ögonskugga!

Det är enligt mig den roligaste produkten.

Jag har ca 500-600 skuggor om man räknar dem i paletterna.

Det säger väl något om min passion/besatthet?

På andra plats kommer läppstift.

När en ny kollektion kommer ut, tex. en från MAC,

tittar jag först på ögonskuggorna, sen på läppstiften.


Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 15 juli 2012 22:31

Nu har jag äntligen haft tid och lust att fixa en ny sminkning.

Jag har haft den här bilden i en mapp ett tag,

men jag har inte orkat redigera bilden.

Färgerna var tex helt fucked up, så det tog sin tid att få rätt.

Jag blev faktiskt nöjd med själva sminkningen för en gångs skull.

Även om mejken är ganska slarvig.

Bilderna däremot, blev inte särskilt bra.

Av sådär hundra bilder blev den här bäst.

Och då har jag ändå redigerat som en galning.

Den här sminkningen var så mycket snyggare IRL!

Nästan alla fina färgskiftningar försvann,

och mejken ser mycket plattare ut på bild.


Som på nästan alla mina sminkbilder,

ser det ut som om jag inte har några ögonbryn.

Det har jag, men dem sitter högre upp!

Ögonbrynen är väldigt tunna och ojämna.

Så jag väljer helt enkelt att inte ta med dem på bilderna.

Jag har otroligt djupt satta ögon, så det är långt till brynen.

(Det är egentligen ganska bra, då har jag ju mycket att jobba med.)

Men som sagt, ögonbrynen finns där! Jag lovar! ;)



Jag använder ofta skuggor i dessa (eller liknande) färger, de framhäver mina gröna ögon fint! :)  
 
Bas: Eye Base från BeYu
Skuggor: Shop & Drop, Star Violet, Parfait Amour,
Expensive Pink och All That Glitters från MAC
Highlighter: Call Me Bubbles från MAC
Kajal: Khôl i 81. Noir från Yves Rocher
Mascara: Plush Lash i Plush Black från MAC
 
 
EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 15 juli 2012 14:41

Jag sett bilder på den här höstkollektionen med duochrome-lack

från China Glaze på några skönhetsbloggar ett tag nu.

Men det var inte förrän igår, när jag såg kollektionen på Allura

som jag bestämde mig för att dela med mig informationen till er.

Alla bilder och info kommer alltså från Allura.

http://www.allurabeauty.com/


Jag tycker att alla lack i den här kollektionen är superläckra!

Jag skulle gärna vilja lägga vantarna på alla 6 nagellack.

Det är omöjligt att välja en favorit, alla lack är oemotståndligt vackra!

Vad tycker ni den här duochrome-kollektionen?

Skriv gärna en kommentar! :)


 


Company’s Description

Say the word “Bohemian” and most people automatically think bell-bottoms and fringed vests. Today’s Bohemian look is refined, feminine and carefree, epitomized by fashion icon Nicole Richie’s modern Bohemian look. China Glaze gives the free-spirited look a fresh, trendy spin with its latest specialty collection, New Bohemian will leave your mesmerized as the color shifts and moves across the nail, traveling with the light. The chrome-like finish radiates with high shine and intense color, captivating your senses with every twist and turn.



  • Unpredictable: Multidimensional gorgeous green
  • Want My Bawdy: Sexy sapphire blue
  • Swanky Silk: Brilliant beige with peach undertones
  • No Plain Jane: Lavish lavender-pink
  • Rare and Radiant: Extraordinary rich gold
  • Deviantly Daring: Adventurously bold peacock teal

Källa: http://www.allurabeauty.com/

Av Fanny Spjut - 14 juli 2012 18:12

Jag brukar sällan tävla på andra bloggar,

men hade lust att vara med den här gången.

Michaela, som driver bloggen Beauty by M,

lottar ut fina produkter på hennes facebooksida;

Leave in conditioner från Waterclouds,

nagellack från China Glaze och IsaDora

och mascaraprov från The Body Shop.


Till tävlingen:

http://www.facebook.com/BeautyByM


Beauty by M är förresten en av de bloggar jag följer.

Jag misstänker att de flesta er läsare läser hennes blogg,

menom ni inte gör det, rekomenderar jag att ni tar en titt.

Det är en härligt färgglad blogg som är riktigt inspirerande.


Till bloggen:

http://beautybym.se/


Av Fanny Spjut - 12 juli 2012 21:10

Nu är jag hemma igen efter Berlinresan.

Jag hade det jättetrevligt!

Dock är jag väldigt trött.

(Därför blir det ett sluddrigt inlägg...)

Jag vill visa vad jag köpte i Berlin,

men jag inte har hunnit/orkat fota grejerna ännu.

Så det kommer att ta ett tag.


Jag är supernöjd med både resan

och alla roliga inköp jag gjorde!

Bla. fick jag tag på alla läppstift jag ville ha

från MAC´skollektion Heavenly Creature,

godbitar från BeYu och Flormar

och ett set med fyra minilack från OPI.


Förhoppningsvis åker jag tillbaka till

Berlin nästa år igen! :D

Av Fanny Spjut - 5 juli 2012 17:48

Jag har inte hunnit blogga något den här veckan.

Det beror mest på att jag ska till Berlin imorgon;

jag har varit upptagen med reseförberedelser.

Jag hinner inte fixa någon sminkning nu,

eftersom jag inte har någon bild färdig.


Däremot tänkte jag berätta

om en del grejer jag vill köpa i Berlin.

Tyskland är ett riktigt bra sminkland;

dels för att det finns många roliga märken,

dels för att det är mycket billigare där.


För mig är det ett måste att köpa på mig

en massa produkter från det tyska märket BeYu.

BeYu är ungefär som en blandning av IsaDora och Viva la Diva.

De har många bra produkter i sortimentet.

Jag ska satsa på deras Soft Liner-pennor som är superbra

och min favoritprimer Eye Base som är helt suverän!

Dessutom ska jag kolla in deras nagellack.


Ett annat måste är Flormar,

som är en ett av mina favoritmärken.

Det ligger i samma klass som MAC,

fast mycket, mycket billigare!

Ögonskuggorna är bland de bästa jag testat.

Någonsin! :D

Priset är fantastiskt;

tex. en ögonskugga på 5g kostar ca 20 SEK!

Jämför med MAC, där en skugga på ca 1.3 - 1.5g

kostar 175 SEK (billigare i Tyskland, dock).


När jag ändå är inne på MAC...

Det känns liiite onödigt att köpa utomlands

när det ändå finns i Sverige.

Men det är som sagt lite billigare

och en del LE-grejer kan ju vara lite svåra att få tag på.

Hittar jag något från den nya kollektionen (Heavenly Creatures)

som jag vill ha, kommer jag nog att slå till.

Dessutom finns det en MAC PRO-butik där,

och dit ska jag definitivt titta in! :)


Jag kommer absolut besöka Rossmann och Douglas.

Rossmann är en drugstore-kedja med massor av billiga märken

och Douglas (också en kedja) är ungefär som Kicks

fast med andra, mer exotiska märken (tex. Benefit) .


Jag skulle kunna babbla på i evigheter om det här,

men då skulle det bli ett alldeles för långt inlägg.

Nu måste jag gå ut och handla de sista grejerna

till resan och packa lite.

Kram till er! :)



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards