Alla inlägg under mars 2012

Av Fanny Spjut - 29 mars 2012 14:22

Här är en sminkning som jag gjorde någon gång förra veckan.

Jag måste erkänna att jag inte är helt hundra på den här. :/

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om färgkombinationen;

jag kan inte bestämma mig om jag gillar den eller inte.

Och den blå kajalen smetade.

Jag var inte säker på om jag ville visa er sminkningen alls.

Men till slut bestämde jag mig för att det ändå är bättre än inget.

Så för att inte bloggen ska gapa allt för tom,

lägger jag upp en bild på mejken.


Blått framhäver bruna, gröna och hasselnötsfärgade ögon.



Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Call Me Bubbles och All That Glitters från Mac

Highlighter: Dazzlelight från Mac

Kajal: Waterproof Eye Pencil i 02 Bleu från Yves Rocher

Mascara: Volume Mascara i Blue från Lovie

  

EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 23 mars 2012 13:36

Jag är ganska trött idag och har lite svårt att koncentrera mig.

Men jag ska försöka att lägga in en ny EOTD ändå.

Om jag svamlar för mycket vet ni varför! ;)


Hur som helst, här är en sminkning

som jag gjorde för ca två veckor sen.

Jag har varit för trött för att orka blogga,

men nu har jag i alla fall lite energi.


Alla skuggor som jag använde till den här looken är från MAC.

Det har varit mycket från MAC på sista tiden.

Jag ber om ursäkt till er som kanske inte är så intresserade av märket.

Det är som sagt mitt favoritmärke, men jag förstår att det kan bli lite väl mycket ibland.


Jag har använt mig av kontrasterande färger för att skapa effekt.

På ögonlocket har jag Sumptious Olive, en av mina favoritskuggor.

Över globlinjen och upp mot brynbenet har jag Woodwinked

som jag har suddat ihop med  All That Glitters, min favoritskugga för lata dagar.

Jag använde Dazzlelight på brynbenet som en highlighter.

För att skapa kontrast och göra sminkningen mer intressant,

har jag har applicerat Deep Truth på den nedre fransraden.


Lägg märke till den blå mascaran!

Jag tycker att det är kul med mascaror i andra färger än svart.

Liite 80-tal, men inte det minsta pinsamt eller läskigt! :D

Dessutom framhäver det mina gröna ögon.

Den jag använde kommer från märket Lovie,

som finns på Ö&B för ca 40 SEK.


Den här looken passar de allra flesta ögonfärger!


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Sumptious Olive, Woodwinked,

All That Glitters och Deep Truth från MAC

Highlighter: Dazzlelight från MAC

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Volume Mascara i Blue från Lovie

EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 23 mars 2012 11:46

Förra veckan fick jag hem en efterlängtad

LE-skugga från MAC (Jealousy Wakes, mer om den en annan gång).

Jag lade upp den på fönsterbrädan för att fota.

Och som vanligt kom Sabrina och härjade.

Hon ska jämt förstöra mina produktbilder, ha ha!


Så fort hon ser att jag ska fota

kommer hon och svansar! 


Jag lyckades dock få några hyfsat bra bilder,

så ni kan räkna med att få se skuggan på bloggen.


Här är en bild på Sabrina när hon undersöker skuggan:


Riktigt dålig bild, tyvärr!

Sabrina!



 


Av Fanny Spjut - 12 mars 2012 12:02

Här har jag swatchat ögonskuggan

Beauty Marked från MAC.

Jag måste tillägga att skuggan är mycket snyggare IRL.

Min kamera lyckades inte fånga det vackra skimmret.


 

Av Fanny Spjut - 12 mars 2012 11:37

Jessica ville se den gröna paletten från märket True Gold.

http://anderssonpaulsson.blogg.se/

 

Här är den:

 

 

True Gold Beauty Wallet Green finns på Ö&B för ca 40 SEK.

Dock fanns den inte dem senaste gångerna jag var där.

Men den kanske kommer tillbaka.

Hur som helst är det en riktigt bra palett

till ett magiskt pris, så jag rekomenderar att ni

håller utkik efter den om ni besöker Ö&B.


Jag har uppdaterat med swatches:

 

 

Av Fanny Spjut - 12 mars 2012 11:21

I väntan på att jag ska få lust att sminka mig,

lägger jag in en gammal bild.

Den här är från oktober 2011.

Jag bla. använt skuggorna Trax och Mythology,

båda från MAC.


Framhäver blå, turkosa och gröna ögon.

  

Av Fanny Spjut - 5 mars 2012 11:22

Idag har jag äntligen energi nog att skriva ett nytt inlägg.

Jag ber om ursäkt för att jag har varit så frånvarande,

men jag har varit så trött, så trött...


Hur som helst, här är en ny EOTD.




Framhäver gröna ögon.


Den här mejken var mycket snyggare IRL,

för min kamera kunde inte fånga upp färgerna korrekt.

Tonen blev konstig och färgerna urvattnade.

Jag förbättrade bilden i photoshop, men det blev

ändå inte riktigt som jag ville.


Bas: Eyebase från BeYu

Skuggor: Parfait Amour, Star Violet

Beauty Marked och Steamy från MAC

Highlighter: Dazzlelight från MAC

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Double Black Designer från Nivea


  

EOTD · MAC

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards