Alla inlägg under juni 2012

Av Fanny Spjut - 28 juni 2012 19:47

Vad är erat favoritmärke när det gäller nagellack? 


Mitt svar: Jag kan inte påstå att jag har så stor erfarenhet

eftersom jag inte har testat så många märken.

Av dem jag har testat gillar jag IsaDora och China Glaze mest.

Måste jag välja ett märke blir det nog China Glaze.


Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 22 juni 2012 06:04

Trevlig midsommar allesammans!

Nu ska jag snart ut på landet

där jag ska fira med familjen.

Vad ska ni hitta på?





     

Av Fanny Spjut - 20 juni 2012 02:12

I väntan på att jag orkar fixa en ny EOTD,

får ni en gammal sminkning ur arkivet.


Rosa framhäver gröna ögon.




Av Fanny Spjut - 12 juni 2012 03:29

Jag skrev precis ett långt inlägg

om mina personliga sommartips.

Innan jag hann spara dog internet.

Allt raderades. Aargh!!!


"Internet har slutat att fungera"


Suck...

Av Fanny Spjut - 12 juni 2012 02:16

Nu är det dags för en ny fråga till er! :)

Egentligen borde det inte heta "Veckans fråga",

för jag är värdelös på att ställa en fråga varje vecka.

Det var ju 20 veckor sedan sist!


Hur som helst;

här är frågan:


Vad använder ni för shampo och balsam?

 

Mitt svar: Just nu använder jag faktiskt bara babyshampo,

nämligen Barnängens Barnshampo.

Mitt korta hår mår bra av det och behöver inget annat.

Jag har märkt att skalpen har blivit mindre känslig och torr

(Hejdå småsår!), och håret ser tjockt, frisk och glänsande ut.

Det beror väl mest på att jag har kapat längderna,

men jag upplever ändå att mitt hår har blivit friskare!

 

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!


Av Fanny Spjut - 11 juni 2012 19:08

För någon vecka sen skrev jag

att jag tänkte visa mitt nya knallröda rouge.

Så här är det - East från Make Up Store:



Blush i nyansen East, från Make Up Store.

East är ett matt, knallrött rouge

som också går att använda som ögonskugga.

Då det finns inte så många röda ögonskuggor på marknaden,

är det här rouget ett bra alternativ.

Faktum är att jag köpte rouget främst till ögonsminkningar.

Rött kan vara en svår färg, både på kinder och ögon.

Alla har nog inte användning för en knallröd skugga,

men det är absolut ett bra köp om man är

vill göra vågade, färgstarka sminkningar.


Rouget är pigmentrikt, aningen torrt, men hyfsat lätt att applicera.

Konsistensen och pigmenteringen gör att det är lättare att få det snyggt

i ögonsminkningar där man applicerar det kraftigt, i flera lager.

Jag upplever att det är betydligt svårare att använda som rouge.

Det är ganska svårt att få jämt om man applicerar tunnt.



Sammanfattning:

Ett matt, knallrött rouge som man med fördel

använder som ögonskugga istället för rouge.


Betyg: 2.5 (som rouge) / 4 (som ögonskugga)

 

Make Up Store Blush East kostar 155 SEK och innehåller 4 g.

 


 

















Av Fanny Spjut - 7 juni 2012 19:15

Nu har jag äntligen orkat fota en ny sminkning till bloggen.

Det var på tiden, eller hur? ;)


Dock är jag inte jättenöjd med bilden.

Själva sminkningen blev bra,

men kameran lyckades inte fånga upp färgerna korrekt.

Jag fixade till bilden så gott jag kunde i Photoshop,

men det blev som sagt inte helt perfekt.

Dessutom blev det nästan ingen kontrast

mellan ögonskuggorna och mitt turkosa öga

(mitt vänstra är turkost och mitt högra är grönt, btw).

Mejken är helt enkelt mycket finare IRL.



Turkosa toner är riktigt läckert på brunögda.


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Carbon, Club och Steamy från MAC

Highlighter: Dazzlelight från MAC

Kajal: Khôl i 81. Noir från Yves Rocher

Mascara: Plush Lash i Plushblack från MAC

EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 3 juni 2012 20:02

Kommer ni ihåg när jag fotade Jealousy Wakes?

Sabrina blev otroligt nyfiken och skulle undersöka skuggan.

Jag var tvungen att lyfta ner henne gång på gång

så jag åtminstånde kunda ta några bra bilder.


Den här gången försökte jag fota mitt nya knallröda rouge från MUS.

Hon kunde helt enkelt inte hålla nosen borta! :)


Efter lite bråk med Sabbie,

lyckades jag få några bra pics.

Ett inlägg om rouget kommer snart!


Suddig bild!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards