Alla inlägg under juni 2011

Av Fanny Spjut - 30 juni 2011 09:17

God morgon!

Jag haft mycket att göra på sista tiden,

så jag har varken haft tid att sminka mig eller blogga.

Hur som helst vill jag visa hur MNY nr 729

ser ut på ögonlocket.

Jag har bara använt skuggan och en svart volym-mascara

på naturliga, oböjda fransar (tyvärr, för min franstång är borta,

måste köpa en ny. Vet ni några bra tänger i budget-klassen,

så är det bara att säga till. Blir tacksam för tips).


Jag tycker personligen att skuggan är finare 

tillsammans med andra skuggor.

Men för att ni ska se tydligt hur skuggan ser ut,

får den vara ensam.


Den limegröna 729 (den är finare ihop med andra skuggor, ensam är den lite tråkig).

Av Fanny Spjut - 20 juni 2011 10:47

Mitt internet är väldigt ostabilt idag,

så det här får bli ett snabb-inlägg.


Här får ni en mejk som passar bruna ögon:


Det blev väldigt flammigt, tyvärr!


Nu måste jag gå.

Jag ska försöka skriva ett längre inlägg snart.

Vi hörs!


Av Fanny Spjut - 7 juni 2011 09:56

Nu har jag swatchat MNY-skuggorna.

Vad tycker ni?

Vilken skugga är finast?

Själv föredrar jag den limegröna 729.

Det går att göra så mycket med den.


Från vänster: 729 och 737. 

Av Fanny Spjut - 6 juni 2011 15:41

Jag har länge velat prova Maybelline New York´s systermärke MNY.

Så när dem här två skuggorna låg i reakorgen på Lindex slog jag till.

Jag köpte dem samtidigt som den kungsblå Pierre René-skuggan,

så det är egentligen inte ett nytt inköp.

Jag har bara inte orkat skriva.

Men bättre sent än aldrig, eller hur?


MNY är, som många förmodligen redan vet,

Maybelline New York´s billigare undermärke.

MNY riktar sig främst till en yngre målgrupp

och passar som "första-smink" till barn och ungdomar

som precis har börjat intresserat sig för make up.

Det finns många produkter i massvis av roliga färger

i olika texturer.

Och det bästa av allt är att allting kostar under 50 kronor.

Ögonskuggorna kostar tex. 40 kronor.


Både den limegröna 729 och den blågröna 737

är i texturen Pearl, alltså pärlemor.

Skuggorna är något svåra att att få jämna,

och det behövs mycket för att färgen ska bli intensiv.

Primer är nästan ett måste.

När skuggorna väl är på, sitter dem relativt länge.

Eftersom skuggorna är så billiga är dem okej.

Jag tycker att dem är prisvärda, helt enkelt.

Har någon av er provat MNY?

Skriv gärna en kommentar.

Jag är nyfiken på vad andra tycker om märket.


Med locken på, från vänster: 729 och 737.


Öppnade askar. 737 är lite smulig.


Swatches kommer snart!            


 


 

Av Fanny Spjut - 6 juni 2011 15:16

Här är en mejk som är idealisk för grönögda.

Den passar också bra om du har bruna eller hasselnötsfärgade ögon.

Jag kommer inte ihåg vad jag använde för produkter,

eftersom det var ganska längesedan jag sminkade den här looken.

Jag tror att jag blandade ihop egna nyanser om jag inte minns fel.


Är som finast på gröna ögon. Färgerna blev lite fel.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards