Alla inlägg under februari 2012

Av Fanny Spjut - 22 februari 2012 10:18

Idag fyller min lillebror 22 år!

Grattis, Emil! :D


Det betyder att har ganska mycket att göra,

och inte hinner blogga så mycket.

Jag hade tänkt fixa med den senaste sminkningen,

dvs. välja bild, beskära, och redigera (förbättra skärpan,

göra färgerna mer korrekta och ta bort röda "trådar" från ögonen).

Men det får bli någon annan dag.


Jag kanske lägger in en gammal bild idag eller imorgon.

Vi får se...


Som hyllning till min bror lägger jag in en bild på hans favoritkisse,

Taigon, som är Sabrinas syster.


Fina Taigon.  

Av Fanny Spjut - 20 februari 2012 14:23

I väntan på en ny EOTD (har en på gång),

slänger jag in ännu en gammal bild.

Den här somriga mejken i gula, gröna

och turkosa toner är en personlig favorit.

Jag har tyvärr ingen aning om vad har använt!


Den sminkningen är från maj 2011.


Den här mejken rekomenderar jag särskilt till brunögda.   

Av Fanny Spjut - 20 februari 2012 13:36

Jag tänkte visa min blygsamma samling ögonskuggor från MAC.

Som ni ser har jag inte så många, men det blir bara fler och fler. :)


Rad 1, från vänster: Sumptious Olive, Woodwinked, All That Glitters, Expensive Pink och Mythology.

Rad 2, från vänster: Deep Truth, Trax, och Dazzlelight.


Rad 2, från vänster: Mythical, Beauty Marked, Blue Candy och Parfait Amour.

Rad 1, från vänster: Royale, Steamy, Star Violet och Juiced.


All That Glitters - Veluxe Pearl

Beauty Marked - Velvet

Blue Candy - Satin (LE från MAC Fall Colour)

Dazzlelight - Veluxe Pearl

Deep Truth - Frost

Expensive Pink - Veluxe Pearl

Juiced - Velvet (Utgått)

Mythical - Veluxe Pearl (LE från MAC Me Over!)

Mythology - Lustre

Parfait Amour - Frost

Royale - Matte (LE från MAC Fall Colour)

Sumptious Olive - Veluxe Pearl

Star Violet - Veluxe Pearl

Steamy - Frost

Trax - Velvet

Woodwinked - Veluxe Pearl


Säg till om ni vill titta närmare på någon särskild skugga!

Av Fanny Spjut - 8 februari 2012 09:34

Hanna Ögren har mailat både MAC och BangerHead.

Eftersom jag är lite lat (eller trött, snarare),

struntar jag i att maila dem och hänvisar er till Hannas blogg:

http://hannaogren.blogg.se/


Jag vet att många av mina läsare också läser Hannas blogg,

men till er som inte gör det, rekomenderar jag att ni klickar på länken.



MAC
Av Fanny Spjut - 1 februari 2012 18:10

Jag känner mig lite off just nu.

Jag har både varit dålig på att blogga

och på att läsa och kommentera andras bloggar.

I väntan på inspiration kommer jag tyvärr inte blogga så mycket.

Jag hoppas att ni är kvar när blogglusten är tillbaka.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards