Alla inlägg under augusti 2012

Av Fanny Spjut - 30 augusti 2012 16:57

Jag måste erkänna en sak:

förut var jag inte alls särskilt intresserad av nagellack.

Men vill jag bara ha mer och mer...

Jag börjar bli en riktig nagellacksnörd!   

Därför tycker jag att det är superkul att testa ett nytt märke.

Ett märke som jag faktiskt aldrig har testat,

men är ruskigt nyfiken på, är Deborah Lippmann.

Här är några godingar som jag är extra sugen på:















 





 














1. Mermaids Dream

2. Private Dancer

3. Across The Universe

4. Wicked Game

5. Do Ya Think I´m Sexy

6. Ray Of Light

7. Stairway To Heaven

8. Sugar Daddy

9. Forget You

     



     



Av Fanny Spjut - 30 augusti 2012 05:57

Jag har ingen ny EOTD på lager,

så jag lägger upp en gammal bild igen.

Här är en sminkning från november 2011

där jag har jobbat med varmt bruna skuggor

och massor av svart kajal och mascara.


Brunt framhäver blått, enkel färgvetenskap. :)  

Av Fanny Spjut - 30 augusti 2012 01:32

Är inte de här paletterna från NARS Andy Warhol-kollektion sjukt snygga?


Bildkälla: http://www.allurabeauty.com/

Av Fanny Spjut - 30 augusti 2012 01:20

Nu har jag varit frånvarande igen.

Måste verkligen bli en bättre bloggare!

Jag har haft lite annat att tänka på,

så jag har inte riktigt haft tid med bloggen.

Jag har heller inte haft tid att läsa

så många bloggar som jag brukar.

Jag måste komma ifatt med läsningen!

Jag älskar ju era bloggar och vill inte missa någonting.

Måste även bli bättre på att kommentera,

har snålat lite med kommentarer på sista tiden.


Jag ber om ursäkt för ett sluddrigt inlägg.

Är så himla trött...

Jag ska försöka fixa ett ordentligt inlägg snart.

Håll tummarna för att jag ska orka!

Av Fanny Spjut - 1 augusti 2012 19:58

Jag ber om ursäkt om igen för dålig uppdatering.

Jag haft annat att göra, som att umgås med familjen på landet.

När jag är på landet har jag ingen tillgång till internet.

Dessutom går jag mest osminkad på sommaren.


Här är i alla fall en ganska enkel sminkning

med MAC-skuggan Freshwater i huvudrollen.

Freshwater är en himla fin skugga!

Jag gillar verkligen den vackra blå nyansen.

Dock är det ganska svårt att bygga upp intensiteten.

Det gäller att packa på skuggan hårt i flera lager.

Grunda med en bra primer för mycket tryck i färgen.



Jag tror att den här mejken skulle vara finare på en brunögd person, eftersom blått framhäver brunt.


Jag hade lite svårt att få en bra vinkel när jag fotade.

Mina ögon sitter djupt, så alla skuggor syns inte.

Därför var jag tvungen att ta en bild där jag blundar.

Dock lyckdes jag inte få någon bra bild när jag hade stängt öga.

det blev suddigt, och färgerna blev inte lika intensiva.

Särskilt den lila skuggan i globlinjen, synd!


Ingen bra bild, tyvärr!


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Freshwater, Shop & Drop

och Parfait Amour från MAC

Highlighter: Dazzlelight från MAC

Kajal: Khôl i 81. Noir från Yves Rocher

Mascara: Inimitable Intense i 10 Noir från Chanel



EOTD · MAC

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards