Alla inlägg under december 2011

Av Fanny Spjut - 23 december 2011 12:08

Nu ska jag ut på Vikbolandet och fira jul.

Vi hörs om några dagar!

Av Fanny Spjut - 22 december 2011 12:17

Jag är fortfarande svintrött,

men jag känner ändå att jag vill blogga.

Så jag lägger in en till gammal bild.

Jag ber om ursäkt för att min blogg

är lite tråkig nu, förhoppningsvis

har jag mer energi efter jul och nyår.


Här är i alla fall en sminkning från juli:


Magisk på blå ögon.

Av Fanny Spjut - 22 december 2011 11:55

Om ni bara fick ha två ögonskuggor

att sminka med resten av livet (hemska tanke!),

vilka färger och finisher skulle ni välja då?

 

Mitt svar: Jag skulle helt klart välja en matt, kolsvart skugga

och en champangefärgad med massor av lyster.

Den svarta skulle jag markera med och den champange-

färgade skulle jag highlighta med (duh! det skulle vara

konstigt om det var tvärtom, haha...).


Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!

Av Fanny Spjut - 19 december 2011 15:09

Usch, jag har ingen energi idag.

Jag har både städat och tvättat,

och nu är jag helt slut!

Jag orkar egentligen inte blogga idag,

men jag tänkte slänga in en gammal mejk ändå.

Den här sminkningen gjorde jag i oktober,

men jag tycker att den är mer vinter än höst.

Om man inte känner för glitter på nyårsafton,

kan det här vara ett alternativ!


Ger extra lyft åt bruna ögon.  

Av Fanny Spjut - 13 december 2011 12:04

Här är ännu en enkel sminkning.

Ljuset är som sagt uselt.


Hur som helst, idag valde jag att satsa på varma koppartoner.

Det framhäver blå, gröna och turkosa ögon riktigt bra!


Tänk dock på att röda toner kan få dig att se rödgråten eller förkyld ut.

Ett tips är att använda eyeliner som en barriär mellan ögat och skuggan.

Jag rekommenderar en vattenfast kajal eller eyeliner, gärna i svart.



Lite konstig vinkel...


Bas: Eye Base från BeYu

Skuggor: Mythical, Expensive Pink och All that Glitters från MAC

och en matt svart skugga från Make up kit-paletten från Viva la Diva

Highlighter: en ljus, guldig skugga från Make up kit-paletten från Viva la Diva

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: Extra Volume i Super Black från IsaDora


EOTD · MAC
Av Fanny Spjut - 12 december 2011 17:25

Den här månaden har jag varit dålig på

att lägga upp sminkningar.

Jag har inte riktigt haft lust/tid att sminka mig.

Nu har jag i alla fall fotat en mejk.

Den kommer snart upp,

jag ska bara redigera bilden.

Ha tålamod! Kram på er!


Av Fanny Spjut - 12 december 2011 11:21

Har ni någon skönhetsfavorit såhär runt julen,

något som ger lite extra julkänsla.

En parfym kanske?

 

Mitt svar: Något som ger mig en mysig julkänsla

är något så oväntat som The Body Shop´s

body butter med mangodoft (!).

Mango är kanske inget man associerar med julen,

men så fort jag sätter nosen i burken

blir jag alldeles yr av julkänslor!


Jag uppdaterar med en bild på mitt kära body butter:

Bildkälla: www.thebodyshop.se  

Om ni vill svara på veckans fråga

är det bara att ni skriver en kommentar!



 

 



 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards