Alla inlägg under januari 2011

Av Fanny Spjut - 27 januari 2011 10:00

God morgon!

Jag måste göra mig klar och gå,

men jag hinner slänga in en EOTD.

Däremot hinner jag inte skriva vad

jag har använt för produkter.

Jag uppdaterar med en lista

senare idag om ni vill.


      


Av Fanny Spjut - 26 januari 2011 17:52

Jag är helt otroligt torr i ansiktet!

Det märks verkligen på min hy att det är vinter,

för jag är helt röd om kinderna.

Jag tror att jag ska införskaffa en fuktmask snart,

Yves Rocher har en med vindruvor som är billig och bra.

Jag ska mosa en avokado så länge.

Det fungerar ju det med.

Av Fanny Spjut - 26 januari 2011 09:29

God morgon!

Mitt internet har inte varit

stabilt nog för att jag har kunnat

blogga på några dagar.

Här kommer i alla fall en ny EOTD.

 

Idag har jag sminkat mig med ögonskuggor

i ljusblå och isblå toner.

Blå nyanser passar som sagt

brunögda (och ibland grönögda,

beroende på vilken nyans det är).


Varmt ljus.


Kallt ljus.          


Bas: egengjord cremeskugga frostigt ljusbeige

Skuggor: två skuggor från Magic Eyes-paletten

Kajal: Ocean från Viva la Diva

Highlighter: hemmagjord cremeskugga frostigt ljusbeige

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

 

Av Fanny Spjut - 21 januari 2011 15:49

.En mörk och dramatisk look

som påminner om ett åskmoln.


Jag grundade med en svart kajalpenna

över hela rörliga delen av ögonlocket

för att få ett intensivt och hållbart resultat.

Sedan lade jag en stormblå skugga

på locket och tonade försiktigt kanterna.

Till sist applicerade jag mascara på böjda fransar.



Är fint på gröna, bruna och hasselnötsfärgade ögon.   


Jag lade till glitter-eyeliner från Viva la Diva. Jag har inte kvar den och jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.


Det vårgröna glittret kontrasterar fint mot det åskblå.        


Bas: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Skugga: skuggor från Magic Eyes-paletten

Highlighter: skugga från Magic Eyes-paletten

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor 

Av Fanny Spjut - 17 januari 2011 12:48

Jag försov mig idag.

Över tre timmar har jag slösat bort.

Det gör att jag förmodligen inte

hinner blogga idag.

Jag hade tänkt lägga in en EOTD.

Vi får se om det finns tid till det.

Av Fanny Spjut - 13 januari 2011 09:21

God Morgon!

Jag har bara varit vaken i lite drygt en halvtimme

och jag har inte hunnit få i mig koffein ännu,

så jag är lite snurrig. Jag hör nämligen till de morgontrötta ;)

 

Idag har jag i alla fall lagt en mejk med en ganska

ljus blå skugga och en äpplegrön dito.

Jag hinner tyvärr inte skriva så mycket mer,

för jag måste göra mig klar och gå.

 

    

Är supersnyggt på bruna ögon.


Av Fanny Spjut - 12 januari 2011 09:17

Jag har haft vårkänslor hela veckan.

Tills idag vill säga, när jag såg all snö

utanför mitt köksfönster försvann dem helt.

 

Det blev i alla fall en sminkning

med våriga färger idag.

Det är ju alltid något...

 

Fint på blå ögon. Crappy pic XD


Bas: -

Skuggor: skuggor från Magic Eyes-paletten

Highlighter: en skugga från Magic Eyes-paletten

Kajal: -

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

.

Av Fanny Spjut - 11 januari 2011 17:06

Min energi är på noll just nu, vilket gör att jag är inne i en bloggsvacka.

Jag brukar få mer energi på våren, så förhoppningvis kommer jag att

blogga bättre då. Ni får ha tålamod ;)

 

Här är i alla fall en EOTD i lila och pistagegrönt.

En personlig favorit, eftersom den passar till gröna ögon.


Som vanligt är bildkvalitén ganska dålig.


Bas: egengjord cremeskugga i ljus guld

Skugga: skuggor från Magic Eyes-paletten

Highlighter: en skugga från Magic Eyes-paletten

Kajal: Crayon Khôl i Noir från Luminelle, Yves Rocher

Mascara: False Lash Effect i Black från Max Factor

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards