Alla inlägg under oktober 2011

Av Fanny Spjut - 30 oktober 2011 19:53

Nu har jag kommit hem efter en helg på landet.

Nästa vecka har mamma höstlov (hon är lärarinna),

så jag kommer att vara i stugan större delen av veckan.

Jag kommer att åka imorgon eftermiddag,

efter en stressig dag av tvätt (både håret och kläderna).

Därför postar jag en EOTD ikväll, fast jag egentligen inte orkar.


Rosa är fint på gröna ögon.

 

Jag orkar inte skriva vad jag har använt.

Ni kan väl skriva en kommentar om ni undrar något?


Ha en trevlig kväll!


Ps.

Visste ni att min blogg fyllde 1 år igår?

Grattis i efterskott, Eye of the Day!!!

Ds.



Av Fanny Spjut - 25 oktober 2011 11:03

Det var meningen att den här mejken

skulle komma upp igår,

men jag orkade inte blogga då.

Jag ber om ursäkt för det.

Jag är nästan lika trött idag,

så det här blir ett kort inlägg.


Jag har använt både kalla och varma

nyanser av grönt i mejken.

Kallt grönt framhäver bruna ögon.

Varmt grönt famhäver blå ögon.


Gröna skuggor med turkos glitter-eyeliner.


Den här sminkningen är mycket mer skimmrig

och glittrig i verkligheten.

Det är svårt att fånga glitter med kameran.

Den turkosa eyelinern är egentligen inte alls så här mesig,

den glittrar betydligt mer IRL.


Jag minns inte riktigt vilka produkter jag har använt,

det ända jag vet säkert är att glitter-eyelinern är

i nyansen Aqua från Viva la Diva och att den

limegröna skuggan heter 007 och kommer från märket Flormar.


Av Fanny Spjut - 21 oktober 2011 17:09

Snart åker jag ut till mammas torp

där jag ska spendera hela helgen.

Jag kommer alltså inte kunna blogga

förrän på måndag.


Så länge kan ni väl fundera på

om det är något särskilt ni vill läsa om.


Tills dess;

Trevlig helg!



Av Fanny Spjut - 19 oktober 2011 16:49

Jag har applicerat lager på lager

för att få fram en djup och fyllig färg.


Kraftigt applicerad swatch.


Betyg: 3.5/5

Medelmåttigt betyg pga. att skuggan är så skir och odryg.

Hade den varit mer intensiv hade den kanske fått full pott.

Av Fanny Spjut - 19 oktober 2011 16:02

Jag tänkte skriva några ord om den nya

longwear-skuggan från Lumene.

Eftersom mitt internet brukar krångla

kommer jag att posta swatches och betyg i ett annat innlägg.


Long-Wear Crystal kommer från Lumenes Bluberry-serie

och finns i sex härliga färger.

Jag valde den kungsblå skuggan Archipelago.


Lumene Long-Wear i den kungsblå nyansen "Archipelago".


Det första jag tänkte när jag såga den här ögonskuggan

var att den har en otroligt vacker färg.

Den är kungsblå med lila undertoner, nästan indigoblå.

Det var svårt att fånga skuggan på bild, färgen blev inte helt korrekt.

Skugan drar mer mot lila och är mycket finare IRL.


Tyvärr är den ganska skir, man behöver använda mycket av skuggan

för att den ska täcka ordentligt och den blir aldrig särskilt intensiv.

Med andra ord är den alltså inte så dryg.

Å andra sidan har den en mjuk och skön konsistens

som är lättjobbad, så det går ändå relativt snabbt att sminka sig.


Hållbarheten är bra, men jag känner ändå att primer behövs.

Mest för att den ska bli färgen ska bli intensitiv,

men också för att skuggan ska se lika fin ut hela dagen.


Ögonskuggorna kostar 110 kronor styck.

Det tycker jag är ett okej pris,

även om det är några fynd direkt.

Jag kommer förmodligen att köpa alla fem skuggor,

för nyanserna är helt oemotståndliga.


Lumene finns bla. på Lindex, Kicks och Åhléns.


Swatches och betyg kommer snart!


Av Fanny Spjut - 18 oktober 2011 14:45

Nu har jag skaffat Facebook.

Jag gjorde det mest för att marknadsföra

bloggen och kanske få kontakt med andra sminknördar.

Är det någon sminkgalning som känner för att bli min vän

på Facebook så är det bara att fråga.

Jag kommer förmodligen inte skriva

så mycket om personliga saker,

utan mest om smink.

Jag ser Facebook-sidan som en förlängning

till bloggen, helt enkelt.

Jag måste också säga att jag är en nybörjare

som inte är särskilt teknisk.


Är det någon som är intresserad

så heter jag Fanny Spjut.


Av Fanny Spjut - 18 oktober 2011 10:36

Internet krånglar något förbannat

så det blir nog ingen recension idag heller.

Förhoppningsvis är det mer stabilt i eftermiddag,

annars försöker jag imorgon.


Av Fanny Spjut - 17 oktober 2011 16:33

Jag tror inte att jag hinner skriva recensionen idag,

så den kommer förmodligen upp imorgon istället.

Nu måste jag springa ner på stan.

Ha en trevlig eftermiddag!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards